A Mazda6 margójára

Ì2Nehéz örökséget vett át 2002-ben a Mazda6. A nagy előd, a Mazda 626 évtizedeken keresztül a kategória egyik legnépszerűbb és legmegbízhatóbb autója volt. Praktikuma és gazdaságos üzemeltetési mutatói miatt nem csak a magánszemélyek, hanem a céges felhasználók is szerették.

A Mazda6 első szériája 2002-ben jelent meg, akkori formájával óriási feltűnést keltett. A második generáció a világ minden táját érintő válság ellenére is szép eredményeket ért el. A dízel erőforrásoknak és a fejlett biztonsági és kényelmi kiegészítőknek köszönhetően szinte mindenki megtalálta a számára legideálisabb változatot a kínálatban. A korábbiaknál is sikeresebbek voltak a kombi kivitelek, hiszen ezek sokkal dinamikusabbak voltak, mint a konkurensek hasonló járművei, formájuk mégsem ment a praktikum rovására.

A második generáció is népszerű volt
A második generáció is népszerű volt

A legutóbbi, harmadik generáció aztán még magasabbra tette a lécet a kategóriában. Egyedi megjelenése, belső formavilága, kidolgozottsága mellé egy olyan műszaki tartalmat is kapott, amely a technikai részletek szerelemeseit is lenyűgözte. A SKYACTIV technológia nem csak hangzatos marketing eszköz, hanem olyan innováció, amely az autó alapjainak újragondolásától, egészen a fejlett energia-visszanyerő rendszer kidolgozásáig terjedt.
Ennek keretében újragondolták a karosszéria építésénél felhasznált megoldásokat és anyagokat. Áttervezték az erőforrásokat – ezzel növelve azok hatásfokát -, új sebességváltókat terveztek a vezetési élmény maximalizálása és a fogyasztás optimalizálása érdekében. A mérnökök egyedi rendszert dolgoztak ki a fékezési energia visszanyerésére is. Az i-ELOOP egy nagy kapacitású kondenzátorban tárolja az energiát, amit az elektromos fogyasztók kiszolgálására használ a rendszer. A hajtáslánc ezzel tehermentesíti a generátort, amely így nem csökkenti a motor teljesítményét és nem növeli a fogyasztást oly mértékben, mint egy hagyományos jármű esetében.

A SKYACTIV nem csak a marketingesek miatt született meg
A SKYACTIV nem csak a marketingesek miatt született meg

Ezek a megoldások biztosítják azt, hogy a Mazda6 – a márka hírnevének megfelelően- maximális vezetési élményt nyújtson, miközben a lehető legkevesebb káros anyagot bocsátja ki. És ezeknek a megoldásoknak köszönhető az is, hogy a cégvezetőktől a családi felhasználókig mindenki megtalálja a számítását a harmadik generáció modelljei között is. A vásárlók mellett a szakmai fórumok felületein is meggyőzően teljesít a Mazda zászlóshajója. Számos összehasonlító tesztet nyert a típus, amelyekben sokszor a kategóriát évek óta uraló konkurenseket utasított maga mögé. – Ehhez persze a technikai fejlettség mellett kellett a legendás megbízhatóság és kellettek a kedvező garanciális feltételek, valamint a tervezhető költségek – tudtuk meg Szabó Andrástól, Magyarország legnagyobb Mazda márkakereskedésének értékesítési vezetőjétől. A Mazdablog partnere, az Autó Mirai Kft. 1999 óta értékesít Mazdákat, így a Mazda fejlődését testközelből követték végig az elmúlt 15 évben.

– Úgy általában is nagy erénye a Mazdáknak, hogy kiemelkedően magas a maradványértékük. Vagyis amikor a tulajdonos úgy dönt, hogy szeretne egy fiatalabb, vagy újabb autót, akkor régi járműve magasabb áron értékesíthető, mint a konkurens típusok.

Nem a véletlennek köszönhető, hogy az új Mazda6 halmozta a díjakat
Nem a véletlennek köszönhető, hogy az új Mazda6 halmozta a díjakat

És hogy mennyire népszerű a Mazda6 hazánkban azt jól mutatja, hogy csak az Autó Mirai Kft. közel 200 darabot adott el a típusból. Ennek és persze a többi országosan értékesített gépkocsinak köszönhető, hogy a Mazda6 2013-ban kilenc százalékos piaci részesedést ért el kategóriájában.
Persze az ügyfelek visszajelzéseitől jobb mérőeszköz nem szükséges, így erre külön rákérdeztünk az Újbudán található kereskedés értékesítési vezetőjénél.
– Nagy örömmel tapasztaltuk, hogy minden ügyfelünk maradéktalanul meg van elégedve az autójával. Ez valóban egy elismerés a márkának, a típusnak és persze nekünk is.
A harmadik generáció előnyeiről mi magunk is meggyőződtünk, amikor a közelmúltban egy Mazda6 „segítségével” kerestük fel a Genfi Autószalont. A közel 2500 kilométeres tesztútról hamarosan bővebben is olvashattok a Mazdablogon!

A harmadik generációt mi magunk is alaposan próbára tettük
A harmadik generációt mi magunk is alaposan próbára tettük