Egy Mazda élete – Túl az első olajcserén

IMG_2152Újabb említésre méltó esemény történt barátunk Mazda3-asával. A jármű alig több mint ötezer kilométert futott, és máris túlesett az első szervizelésen az Autó Mirainál! Persze meghibásodásról vagy műszaki problémáról szó sincs, az autó hibátlanul teszi a dolgát, csupán az első „nullrevíziós” olajcseréről. Minden új motorban javasolt az első néhány ezer kilométer után lecserélni az olajat, hogy ha esetleg kis fémrészecskék szabadultak fel valahonnan a bejáratás során vagy még az összeszereléskor kerültek be, akkor ezek távozhassanak az olajjal együtt.

Mazda Original Oil Supra 0W-20 for Skyactiv technology: ebből a kenőanyagból 4,2 liter kell az 1,5 literes motorba
Mazda Original Oil Supra 0W-20 for Skyactiv technology: ebből a kenőanyagból 4,2 liter kell az 1,5 literes motorba

Persze a mai pontos, steril és szigorúan ellenőrzött gyártási folyamatok ismeretében ennek minimális az esélye, de nem érdemes kockáztatni, egy ilyen korai olajcsere csak jót tehet. Ahogy a szerviz munkatársai fogalmaztak: „ez egy kényeztetés a motornak”. Ezért az Autó Mirai kedvezményesen, munkadíj felszámítása nélkül, 15 ezer forintért végzi el ezt a műveletet, ami az anyagárat jelenti.

Az Autó Mirainál gondosan ügyelnek arra a szerelők, hogy véletlenül se hagyjanak nyomot maguk után az autóban
Az Autó Mirainál gondosan ügyelnek arra a szerelők, hogy véletlenül se hagyjanak nyomot maguk után az autóban

A mostani látogatás során a gyári feltöltésű olajjal megegyező viszkozitású, 0W-20-as, kifejezetten a Skyactiv benzinmotorok számára ajánlott, full szintetikus kenőanyag került az 1,5 literes G100 motorba, méghozzá 4,2 liter, és természetesen az olajszűrőt is cserélték. Az előírt szervizintervallum egyébként húszezer kilométer erre a modellre.

Az alsó műanyag burkolaton elég csak egy kis fedelet eltávolítani az olajcseréhez, most csak a fotó kedvéért bontották le az egész elemet
Az alsó műanyag burkolaton elég csak egy kis fedelet eltávolítani az olajcseréhez, most csak a fotó kedvéért bontották le az egész elemet

2 thoughts on “Egy Mazda élete – Túl az első olajcserén

  1. Nem tudom, hogy a cikk megjelenéséhez a MAZDA Hungary Kft. hozzáhárult-e?

    A cikkben olvasható információk meglehetősen rontják a MAZDA becsületét:
    ” ha esetleg kis fémrészecskék szabadultak fel valahonnan a bejáratás során vagy még az összeszereléskor kerültek be”
    Majd:
    “Persze a mai pontos, steril és szigorúan ellenőrzött gyártási folyamatok ismeretében ennek minimális az esélye”
    Akkor miért is kell olajat cserélni 2.000 kilométernél?
    A cikk közli, hogy:
    “az Autó Mirai kedvezményesen, munkadíj felszámítása nélkül, 15 ezer forintért végzi el ezt a műveletet, ami az anyagárat jelenti.”
    Nem egyértelmű, hogy mit jelent a 15.000 forintos anyagár, amikor az Autó Mirai-nál
    “gyári feltöltésű olajjal megegyező viszkozitású, 0W-20-as, kifejezetten a Skyactiv benzinmotorok számára ajánlott, full szintetikus kenőanyag” ára 6.116 Ft/liter.
    Ennek alapján az anyagár 6.116 Ft/l x 4,2 l = 25.687 Ft, és az olajszűrő még nincs benne.
    Amennyíben az olaj és olajszűrő ára is kedvezményes, akkor az “ami az anyagárat jelenti” helyett helyesen, – ami a KEDVEZMÉNYES anyagárat jelenti – szöveg lenne korrekt.
    Állásponton szerint sem a MAZDA Hungary Kft., sem az Autó MIRAI nem engedheti meg, hogy ennyíre slampos cikk jelenjen meg, és rontsa a MAZDA becsületét.

    Péter

    1. Kedves Péter!

      Viszonylag kései válaszunkért elnézést kérünk, mentségünkre legyen mondva a napi több tucatnyi spam üzenet mellett valahogy elkeveredett a Te üzeneted.
      A bejegyzés megjelenéséhez a Mazda Motor Hungary Kft. nem járult hozzá, nem is kellett hozzájárulniuk, hiszen mi egy független blog vagyunk.
      Hogy becsületet sértenénk vele? Szerintünk a legkevésbé sem.
      Azt kérded az idézett mondatok tükrében, hogy miért kell olajat cserélni 2000 kilométernél. A válasz egyszerű, nem kell. A bejegyzésben végig arról van szó, hogy nem kötelező, csupán ajánlott. A gyártás során keletkező fémrészecskék pedig egyáltalán nem újkeletűek, a bejegyzésben leírt művelet évtizedek óta bevett gyakorlat szinte minden gyártónál. Pont az utóbbi időben enyhítettek a szigorú előírásokon az említett pontosabb gyártástechnológia miatt, de ettől még a szervizek ajánlják a műveletet.
      A bejegyzésben azt is olvashatod, hogy ez egy megtörtént olajcserét dolgoz föl. A munka elvégezte után barátunk kapott egy számlát, amin ez az összeg szerepelt, mint anyagár az aktuális kedvezményes ajánlat értelmében az Autó Mirainál, tehát akkor ennyibe került ez a művelet, a munkadíjat nem számították fel. Mi a tényeket írtuk meg, amit számla is igazol, az első “nullrevíziós” olajcsere esetén akkor minden ügyfélnek ennyibe került az anyagár. Mint írtuk, ez egy kedvezményes ajánlat a Miraitól, nem kötelező időszakos szervizelés. Vedd figyelembe azt is, hogy ez a bejegyzés több mint egy éve készült, tehát az aktuális árakról érdemes most érdeklődni a szervizben!
      Mindezek fényében köszönjük a hozzászólásodat.

      üdvözlettel a Mazdablog csapata

Comments are closed.