Repülő Miata

flyingmiata_010

Láthattunk már példát arra, hogy az öreg MX-5 nem vén MX-5, sőt képes megtréfálni nála fiatalabb társait is. Nem kell hozzá sok, csak egy kis leleményesség, jó sok munkaóra és egy ügyes csapat, aki „repülővé” alakítja a Mazda látszatra továbbra is „ártatlan” roadsterét.

Írtunk már itt a blogon a legerősebb Teslát legyőző második generációs, villanymotorral hajtott MX-5-ről, most pedig egy még öregebb és szintén meglepetés okozására alkalmas Mazda roadster következik. Nem annyira erős és nem is oly jelentős mértékben módosított ez a látszólag sorozatgyártású, jó állapotú modell, mint targoncamotoros társa. Ám már csak azért is „életszerűbb” ez az első nemzedékből származó példány, mert szívátültetése ellenére motorja továbbra is benzint iszik, bár biztosan többet, mint újkorában. Az amerikai Flyin’ Miata műhelyében újjászületett kétülésesből igazi kis ördögöt faragtak lelkes tengerentúli hozzáértők. Igen, biztosan hozzáértők, ugyanis nem ez az első MX-5 – pardon, Miata – amelynek soros négyhengerese helyére jókora V8-ast gyömöszöltek a motortérbe. A Mazda roadsterének első, második és harmadik generációs modelljei egyaránt átalakultak már kezeik között V8-as hörgéstől hangos aszfaltszaggatókká – vagy legalábbis abroncsszaggatókká. Az akár 480 lóerős, manuális váltós Miatákban ugyanis az egyes fokozat szinte használhatatlan, a legjobb gyorsulás is másodikból indulva érhető el. Így, álló helyzetből rajtolva 3,8 másodperc szükséges a 96 kilométer/órás sebesség eléréséhez.

A V8-as motor duruzsolása alapjáraton a fenti videón is kellemes, az igazi hang- és menetélmény azonban mégis az alábbi videó láttán élhető át. Itt ugyanis a Targa Newfoundland versenyen részt vett házaspár V8-as Miatájába ülhetünk:

Később mesélnek is arról, hogyan sikerült megnyerniük ezt a nem mindennapi versenyt, a gyakorlott, de mégiscsak amatőr férj-pilótával: