Az ígéret földjén

Tartja a ritmust a Mazda az élvonallal, amit mi sem bizonyít jobban, mint a Mazda6. A zászlóshajó ugyanis alig több mint két évvel megjelenése után érdemi változásokat hozó módosításokkal jelent meg a Los Angeles Auto Show standján. Ezek jóvoltából továbbra is kategóriája élbolyában mutat példát a tekintetben, hogyan kell középkategóriás autót építeni a 2010-es évek közepén. Sőt egyre nyilvánvalóbb, hogy a Mazda a prémium márkák ellen is felveszi a kesztyűt.

Hiába dúskál sikerben és elismerésekben, a Mazda nem bízza el magát, nem dől hátra kényelmesen, hogy elérkezett a kánaán, hanem előretekint. A jövőt kémlelve, sőt egyre inkább trendet diktálva, folyamatosan fejleszti technikai hátterét és meglévő típusait egyaránt. Az idén bemutatott vadonatúj MX-5Mazda2 és most a CX-3 után a CX-5 is wellness-kúrával egybekötött plasztikai kezelésen fiatalodott, csakúgy, mint a zászlóshajó Mazda6.

Olyan szép a szeme, hogy a napra – pardon, a fényszóróra – lehet nézni, de bele nem? Pedig van ott látnivaló, a dizájnon túl is, hiszen ez a rendszer már a friss CX-5-ben is megjelent adaptív fényszóró

Olyan szép a szeme, hogy a napra – pardon, a fényszóróra – lehet nézni, de bele nem? Pedig van ott látnivaló, a dizájnon túl is, hiszen ez a rendszer már a friss CX-5-ben is megjelent adaptív fényszóró

Rosszmájúan megjegyezhetnénk, hogy csupán az ilyenkor megszokott külső-belső fazonigazításról van itt szó, csakhogy ez egyáltalán nem igaz. Persze a külső módosítások erre utalnak, belül viszont már egyértelműen más a helyzet. Mert hiszen mi történt kívül? Legszembetűnőbb változásként annyi, hogy a Mazda6 is megkapta a CX-3-mal a KODO formanyelv részévé tett vízszintes csíkozású hűtőmaszkot. Ezenkívül sötétebb a 19 colos könnyűfém keréktárcsák árnyalata, valamint a Mazda3 palettájáról ismert Sonic Silver és Titanium Flash színek is megjelennek majd a Mazda6 kínálatában. Remélhetőleg itthon is. Szintén a külsőt (is) érintő változás, hogy LED világítótestek költöztek a lámpaburák alá elöl és hátul egyaránt. Ám a fényszórók már jelzik, hogy érdemes a lemez alá – illetve ebben az esetben a bura mögé – nézni. Mert itt bizony jóval több történt, mint csak a külső kozmetikázását célzó, holmi nappali fényként szolgáló LED egységek valamilyen motívumot formáló ízléses elhelyezése. A frissített Mazda6 fényszóróiból a tompított és a távolsági fényszóró bekapcsolásakor is LED világítótestek ontják magukból a lumeneket, nem is akárhogy. Ez ugyanis már az ALH adaptív fényszóró, amelyről részletesebben írtunk októberben.

A bőrbe bújtatott ülések továbbra is fekete vagy fehér színűek lehetnek, de ahogy látható, a burkolatok és kiegészítők árnyalatai változtak – a feketéhez barna jár. Emellett jobban is tartanak a fotelek

A bőrbe bújtatott ülések továbbra is fekete vagy fehér színűek lehetnek, de ahogy látható, a burkolatok és kiegészítők árnyalatai változtak – a feketéhez barna jár. Emellett jobban is tartanak a fotelek

Az utastérben szemmel láthatóan még markánsabb a változás, mint kívül, hiszen ha csak finoman is, de módosult a műszerfal formája, főleg a középkonzol táján és fölött. Ezzel együtt fokozták a minőségi hatást, hogy még inkább látszódjon, vagyis még jobban „kirakatban legyen” az autó kiváló minősége. Ez ugye elsősorban érezhető, illetve hosszú, problémamentes évek során megtapasztalható, semmint látható „jelenség”, de még jobb, ha ennek is van látszata. Tehát a még meggyőzőbb minőségi benyomás érdekében például csökkentették a réseket a különféle műanyagok között és mutatósabb díszítőelemekkel látták el az utasteret és a műszerfal felületén is megjelenik a bőr mint burkoló anyag. No persze, hiszen mégiscsak ez a Mazda zászlóshajója, hát még inkább nézzen is ki úgy. A látványon túl az érzetekre is odafigyeltek a Mazda mérnökei, és számos módosítást végeztek a kényelem fokozása érdekében. Ezek tulajdonképpen a CX-5 kapcsán is megismert módszerek.

Az alacsonyabban tetőző műszerfal immár nem fonja körbe a középkonzol tetején trónoló hétcolos kijelzőt

Az alacsonyabban tetőző műszerfal immár nem fonja körbe a középkonzol tetején trónoló hétcolos kijelzőt

A kifinomultabb gördülési komfort megvalósításáért tehát elöl és hátul egyaránt módosították a lengéscsillapítókat. Továbbfejlesztették az üléseket is, így azok egyrészt hatékonyabban tompítják a rezgéseket, vibrációkat, másrészt jobban tartják a testet. Emellett javítottak a zajszigetelésen, így nem csak lágyabban gurul, hanem rossz úton 10 százalékkal csendesebb is a Hatos. Sőt, autópálya-tempónál 25 százalékos zajcsökkenést értek el a friss Mazda6 utasterében. A hátul ülők további kényeztetéséért fűtést kapott a második üléssor, valamint a négyajtós változatokban motoros mozgatású napellenző emelhető a hátsó szélvédő elé. Természetesen a zászlóshajót is a legfrissebb, okostelefon-kompatibilis MZD Connect információs és szórakoztató rendszerrel látják el. A fontos menetadatokat azonban a szélvédő előtti átlátszó plexire vetítő Active Driving Display szolgáltatja a vezetőnek.

Az ALH adaptív fényszóró a tompított és távolsági fény kapcsolgatása helyett, intelligens módon csak oda nem világít, ahol a szemből érkező vagy előttünk haladó autó halad

Az ALH adaptív fényszóró a tompított és távolsági fény kapcsolgatása helyett, intelligens módon csak oda nem világít, ahol a szemből érkező vagy előttünk haladó autó halad

Az erőforrások tekintetében nincs változás a Hatosnál, marad a 2,0 és 2,5 literes benzinmotor, valamint a 2,2 literes dízel. Ugyanakkor finomítottak a hatfokozatú automatikus sebességváltón, amit bizony mi is némi kritikával illetünk legutóbbi találkozásunkkor. Az igazán nagy durranás viszont az összkerékhajtás újbóli megjelenése. Hiszen rövid ideig már hazánkban is forgalmaztak összkerékhajtású Mazda6 modellt, bő tíz évvel ezelőtt, a Hatos első generációjából. Akkoriban mifelénk kizárólag a legerősebb benzinmotorral és automatikus sebességváltóval, kombi karosszériában kínálták ezt a hajtásmódot, igaz, nem sokáig.Viszont pár évvel később, a négyajtós MPS-ben ismét akínálat legerősebb benzinmotorjával együtt, manuális sebességváltóval párosítva tűnt fel az összkerékhajtás. Mostanra viszont fordult a kocka. Az összkerékhajtás csupán a 2,2 literes dízelmotorral kombinálható majd, viszont annak 150 és 175 lóerős változatával egyaránt. (Vajon itthon is?) Ugyanakkor kimaradnak e lehetőségből azok, akik a négyajtós karosszéria mellett döntenek, azaz a 4×4 hajtás csak a kombiban válik elérhetővé. Viszont a gyengébb dízelmotor mellett döntve választhatjuk akár manuális sebességváltóval is az összkerékhajtást, amely a gyári adatok szerint körülbelül fél literrel növeli az autó üzemanyag-fogyasztását. Ez konkrétan kerek ötliteres átlagot jelent száz kilométeren a manuális váltós modellnél és 5,4 liter/100 kilométeres gázolajigényt ígérnek mindkét automatikus váltós 4×4-es Mazda6 esetében.

A CX-5-höz hasonlóan, a megújult Mazda6-ban is elektronikus rögzítőfékre bízták az autó lehorgonyozását

A CX-5-höz hasonlóan, a megújult Mazda6-ban is elektronikus rögzítőfékre bízták az autó lehorgonyozását

Az i-ACTIVSENSE arzenál megújulásáról ugyanaz mondható el a Mazda6 kapcsán, mint amit a CX-5 biztonságának fejlődéséről is leírtunk. A Mazda zászlóshajójában már eddig is igen fejlett rendszer tovább finomodott, plusz újabb elemekkel gazdagodott. Már e cikkben is említettük a vadonatúj ALH adaptív fényszórót. E mellett azonban szintén új a sávtartó rendszer (LAS), amely a kormánykerék diszkrét rezegtetésével és enyhe ellenkormányzással igyekszik sávban tartani járművünket. Új funkcióval bővült a már eddig is ismert holttérfigyelő (BSM). A hátsó keresztirányú forgalmat pásztázó rendszer (RCTA) tolatáskor lép működésbe, és jelzi, ha például a parkolóhelyről kihátrálva nem látható jármű közeledik autónk felé. Ugyancsak teljesen új a Mazdánál, így a Hatosban is, a vezető éberségét ellenőrző rendszer (DAA). Ez autópálya-tempónál aktivizálódik és megállásra, pihenésre buzdítja a sofőrt, ha a biztonságos vezetés fenntartását csak így látja megvalósíthatónak. Végezetül pedig az alacsony sebességű koccanásokat kivédő városi vészfékasszisztens (SCBS) immár hátramenetben is működik. Igazán biztatóak tehát a Mazda6 jobbítását célzó módosítások, így alig várjuk, hogy kipróbálhassuk a frissített zászlóshajót – majd valamikor jövőre.

Továbbra is SKYACTIV és KODO a siker két legfontosabb összetevője a Mazdánál. A Hatos immár hátul is LED világítótestekkel jelzi útját követőinek

Továbbra is SKYACTIV és KODO a siker két legfontosabb összetevője a Mazdánál. A Hatos immár hátul is LED világítótestekkel jelzi útját követőinek

Comments are closed