Egy Mazda élete – Beépített navigátor

_DSC5819_01Jó ideje nem adtunk hírt barátunk Mazda3-asáról, amelynek pontosan egy évvel ezelőtti átvétele óta követjük nyomon életét, elsősorban az üzemeltetési tapasztalatok szempontjából. Ez egyben jót is jelent, hiszen az autó problémamentesen, rendkívüli események, illetve kellemetlen meglepetések nélkül, maximálisan megbízhatóan teszi a dolgát napról napra, immár több mint 35 ezer kilométerrel a számlálójában. Mostani beszámolónk apropója az, hogy tavaly év vége óta a beépített navigációs rendszer szolgál az autóban, barátunk nagy megelégedésére.

A Mazda3 G100 Challenge modell szériában tartalmazza a középkonzol tetején elhelyezett nagyméretű, színes érintőképernyőt, valamint a középső könyöklő előtti nagy tekerőből és nyomógombokból álló multifunkciós kezelőegységet ennek menüjéhez, amely számos hasznos funkciót kínál. Ám a navigációs szoftver extrafelszerelés, amelyet barátunk annak idején nem rendelt meg az autóhoz, inkább korábbi „kézi” készülékét használta. Csakhogy ez igen körülményes volt, mindig elő kellett bányászni a kesztyűtartóból, felszerelni, bedugni a vezetékét, megvárni, amíg üzemkész állapotba kerül, és a középkonzol aljánál elhelyezve a leolvasása, illetve kezelése is nehézkesnek bizonyult. Ezért barátunkat egyre inkább csábította a „gyári” rendszer lehetősége, főként, hogy az ehhez szükséges hardver már rendelkezésre állt az autóban.

Igényes megjelenésű és logikus felépítésű a navigációs szoftver magyar nyelvű menürendszere
Igényes megjelenésű és logikus felépítésű a navigációs szoftver magyar nyelvű menürendszere

Novemberben végül úgy döntött, hogy a Mazda Mirainál beszerzi az SD-kártyát, amely a magyar NNG által külön a Mazdának fejlesztett, így gyári megoldásnak tekinthető navigációs szoftvert, valamint az európai térképszoftvert tartalmazza. Egyébként a legtöbb új típusban ez az NNG szoftver veszi át majd az eddigi tomtom helyét, például a ráncfelvarrott 6-osban is.
Az üzembe helyezés gyerekjáték volt, csak be kellett dugni a kis SD-kártyát a középső könyöklő alatti kártyanyílásba, és máris életre kelt az addig csak a tengerszint feletti magasságot, illetve az iránytűt mutató navigációs funkció a középkonzol feletti képernyő főmenüjében.

A középső könyöklő előtti gombokkal könnyen és kényelmesen kezelhető a navigációs rendszer
A középső könyöklő előtti gombokkal könnyen és kényelmesen kezelhető a navigációs rendszer

„Budapesten és vidéken is már többször hasznát vettem a beépített navigációs rendszernek. Nagyon elégedett vagyok a működésével, gyors, pontos, megbízható és könnyen, kényelmesen, illetve biztonságosan kezelhető, éppen olyan, mint a Mazda3. Hibátlanul szolgál.” – kezdte barátunk. „Menet közben az érintőképernyőről való kezelést letiltja, de a középső könyöklő előtti gombokkal minden funkciója nagyon egyszerűen és kényelmesen használható, még a zoomolás is. A képernyő pedig magasan, a látómező közelében helyezkedik el, így könnyen és gyorsan rápillanthatok vezetés közben. Grafikája kiváló és azonnal frissül, így például a belvárosban a 3D-s nézet is jól működik, könnyen beazonosíthatók az épületek, megkönnyítve a tájékozódást.” – folytatta.

Könnyen áttekinthetők az alternatív útvonalak
Könnyen áttekinthetők az alternatív útvonalak

„Mindent tud, amit a mai korszerű navigációs rendszerek általában. Többsávos utak csomópontjánál realisztikus képpel segíti a helyes besorolást, figyelmeztet a sebességkorlátozásokra és a telepített sebességmérőkre, valamint a kép szélén tájékoztat a következő három autópálya-kihajtónál elérhető szolgáltatásokról, mint például töltőállomás, étterem, szerviz és WC. Sőt, olyan funkciót is kínál, amely megmutatja, hogy adott város útjain adott napon és napszakban milyen az általános forgalomsűrűség. Természetesen a kategóriák szerinti POI-keresés sem hiányzik. Mobil internetes hotspot csatlakoztatásával pedig forgalomfigyelés, üzemanyagárak figyelése az egyes töltőállomásokon, valós idejű POI-keresés és időjárás-figyelés is lehetővé válik, ám Magyarországon még csak az utóbbi kettő működik.” – tette hozzá barátunk.

Autópálya-kihajtóknál realisztikus kép segíti a helyes sávválasztást
Autópálya-kihajtóknál realisztikus kép segíti a helyes sávválasztást

Most már tehát a beépített navigációs rendszer asszisztálásával gyűlnek a kilométerek barátunk Mazda3-asába, közeledve a negyvenezernél esedékes kötelező szervizlátogatáshoz, amelyről szintén tudósítunk majd a Mazdablogon.

Megtekinthető, hogy adott város útjain adott napon és napszakban milyen az általános forgalomsűrűség
Megtekinthető, hogy adott város útjain adott napon és napszakban milyen az általános forgalomsűrűség