Idei befutó

Ugyan már ki is próbálhatták a legszerencsésebbek, sokkal többet azért most sem tudunk a Mazda vadonatúj MX-5 típusáról. A műszaki táblázat alján is felhívják a figyelmünket, hogy ezek csak előzetes adatok, amelyek még változhatnak.

Bár már tavaly ősszel bemutatták, testközelből, azaz a márkakereskedések porondjaira csak idén érkezik meg a legújabb Mazda MX-5. Ehhez kapcsolódóan viszont már konkrét műszaki adatokat is ismerhetünk az autóról, így például biztosan tudjuk, hogy milyen erőforrásokkal vásárolható majd meg. Persze eddig is sejthettük, hogy az 1,5 literes és a kétliteres benzinmotorok milyen teljesítménnyel érkeznek majd, most viszont hivatalosan is megerősítést nyertek a „jól értesültek” feltételezései. A kisebb erőforrást a roadsterben 130 lóerős teljesítményre „tuningolta” a Mazda, míg a kétliteres egység 155 lóerőt ad le. Ez azért érdekes, mert a márka más típusaiban nagyobb teljesítménnyel is megtalálható ez a bevált, SKYACTIV erőforrás. Ráadásul az előd kétliterese is 160 lóerőt tudott, és generációváltáskor nem szokás teljesítményben visszalépni, sőt.

Egyelőre csak a japán piacos 1,5 literes modell adatai teljesen hivatalosak, de a kétliteres változat számai is szinte biztosra vehetők
Egyelőre csak a japán piacos 1,5 literes modell adatai teljesen hivatalosak, de a kétliteres változat számai is szinte biztosra vehetők

Aggodalomra persze nyilván a 155 lóerős MX-5 esetében sincs ok, hiszen az elődjénél egy mázsával könnyebb újdonság jó eséllyel így is dinamikusabb lesz. Ám ezzel kapcsolatban továbbra is csak feltételezésekkel élhetünk, ugyanis hivatalos adatokat még mindig nem közölt a Mazda az új MX-5 menetteljesítményeiről. Nem mellesleg a tengerentúlon ez az egyedüli rendelhető motor a kis roadsterhez, és ott aztán különösen fogékonyak a lóerőkre. Mindez alátámasztani látszik azokat a pletykákat, amelyek szerint az MX-5 jelenlegi nemzedékével meglehetősen hosszú távra tervező Mazda ennél a kétliteresnél erősebb modell piacra dobásán is gondolkodik.

A tömeg csökkentésében és az élmény fokozásában az MX-5 esetében is kiemelt hangsúlyt kap a biztonságért is felelős nagyszilárdságú acélok alkalmazása
A tömeg csökkentésében és az élmény fokozásában az MX-5 esetében is kiemelt hangsúlyt kap a biztonságért is felelős nagyszilárdságú acélok alkalmazása

Logikusnak tűnne a 2,5 literes motor hadra fogása is, hiszen azt szinte csak le kéne emelni a polcról és beépíteni az MX-5 orrába, ahogy azt például a Mazda3 esetében is tették a tengerentúlon. A könnyű, kemény munkával „kiegyensúlyozott” kis roadster azonban különösen érzékeny a plusz tömegre, akárcsak az ideális, 50:50 arányú tömegeloszlás torzulására is. Ezért állítólag kevésbé kézenfekvő megoldásban gondolkodik a Mazda, valószínűleg egy turbófeltöltésű változat, netán MPS, Mazdaspeed kivitel formájában. Mi csupán azt kívánjuk, hogy legyen igazuk azoknak, akiktől ez az információ származik, és ez mielőbb váljon valósággá. Ugyanakkor legalább ennyire várjuk az 1,5 literes alapváltozatot is, amely a Mazda szerint jobban megfelel a típus eredeti alapértékeinek, mint a kétliteres. Állítják ezt bármiféle konkrét adat nélkül.

A csomagtér a szabványméretű kofferekre szabott, az italtartók pedig talán a félliteres palackokat tartják a legjobban
A csomagtér a szabványméretű kofferekre szabott, az italtartók pedig talán a félliteres palackokat tartják a legjobban

Egy huszonöt éve piacon lévő és mára valóban igazi legendává emelkedett japán élményautónál persze teljes mértékben érthető és elfogadható, ha alkotói szentimentalizmustól megittasulva, az érzelmekre igyekeznek helyezni a hangsúlyt. Úgy tűnik a számok nélküli marketinghadjárat tudatos. Nem hagyják, hogy még azelőtt bárki leírja legújabb kedvencünket, mielőtt tenne vele egy kört, csak azért, mert nem olyan érték szerepel a műszaki táblázat valamely sorában, amely az előzetes elvárásainak megfelelne. A részünkről mindez persze – majdnem – pusztán feltételezés, viszont remekül alátámasztják az alább megosztott külföldi menetpróbák tapasztalatai:

Autoblog.com

4 thoughts on “Idei befutó

Comments are closed.