Adrenalin löket

Gyorsan megmozgatta a tuningmesterek fantáziáját annak idején a Mazda CX-7. Megjelenése után egyből lecsaptak rá, hogy azután visszafogott és eszement interpretációkból se legyen hiány. Természetesen a Mazda házi tuningcége, a Mazdaspeed sem maradhatott ki a „buliból”.

Furcsa is lenne, ha pont a Mazda CX-7-re nem gerjedt volna rá a „tuningvilág”. A Mazda ezzel a típussal mutatta meg a világnak, hogy valójában mit jelent a Sport Utility Vehicle, tehát a sportos szabadidő-autó kifejezés. A 2006-os Los Angeles-i Autószalonig csak szimplán nagydarab, terepjárókra emlékeztető személyautókat takart ez a fogalom és akkor, bumm! Berobbant a Mazda CX-7 olyan formavilággal, ami mellett senki sem tudott szó nélkül elmenni.

Már a szériaváltozat is nagyot ütött, az Adrenaline viszont sokkolóan hatott.
Már a szériaváltozat is nagyot ütött, az Adrenaline viszont sokkolóan hatott.

A Mazdaspeed természetesen az elsők között alakított az autón, még a bemutatása évében megjelentek az Adrenaline „tuning-tanulmánnyal” a Las Vegas-i SEMA kiállításon. Az átrajzolt CX-7 nem véletlenül hasonlít szemből a 2006-os év elején, Detroitban bemutatott Kabura tanulmányra. Tervezése ugyanúgy Frank von Holzhausen nevéhez fűződik, mint a Kabura megrajzolása, de nézzük, milyen változásokon ment keresztül az Adrenaline a szériaváltozathoz képest.

Frank von Holzhausen tollvonásaira nem panaszkodhatunk
Frank von Holzhausen tollvonásaira nem panaszkodhatunk

Több mint 300 lóerőt csalogattak elő a 2,3 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorból, és a gyári hatfokozatú automatikus sebességváltót is kicserélték a Mazdaspeed hatsebességes manuális egységére. A teljesítménynövekedést a szívó-, és kipufogórendszer módosításával, illetve a turbónyomás növelésével érték el. Ráadásul ebben közreműködött, a driftversenyek egyik sztárja, Rhys Millen és csapata. A pilóta szerelőgárdája dolgozott az autón, amelybe még egy plusz olajhűtőt is beszereltek.

Jól áll a Kabura maszkja a CX-7-nek
Jól áll a Kabura maszkja a CX-7-nek

Karosszériáját 7,5 centiméterrel kiszélesítették és látványosan leültették. Új rajzolatot kapott a frontrész, hátul pedig egyedi légterelőkkel, diffúzorba integrált kipufogócső végekkel és nagyobb felületű hátsó szélvédővel fűszerezték a koncepcióautót. A feledhetetlen látványról mégis leginkább a cseles fényezés gondoskodik, ami alapvetően sárga színű, ám erős fény hatására teljesen kifehéredik. Ugyanakkor a 22 colos, EXE könnyűfém keréktárcsák is a feltűnőségi faktort növelik, amelyek mögött Brembo fékrendszer gondoskodik a biztos lassulásról.

Ekkora diffúzor a versenyautókra jellemző, érződik Rhys Millen aurája :)
Ekkora diffúzor a versenyautókra jellemző, érződik Rhys Millen aurája 🙂

Az Adrenaline utasterében sportos, high-tech hangulat uralkodik. A műszerfalat bőrbe burkolták, a középkonzolba iPOD-ot integráltak és lézer-gravírozott kagylóülésekre cserélték a gyári „foteleket”. A tető két oldala üvegből készült, a gerincébe viszont kerékpártartót építettek. Belül sem maradt funkció nélkül a „plafon”, ugyanis hordozható DVD rendszer fokozza a különleges atmoszférát.

Az utastérben is a sárga-fehér színkombináció köszön vissza
Az utastérben is a sárga-fehér színkombináció köszön vissza

A CX-7 különböző tuningváltozatait elnézegetve felmerül a kérdés: vajon a kisebb CX-3-ra is lecsaptak már? Hamarosan utánajárunk!