Titkos befutó

Melyik az a Mazda, amely méltatlanul mellőzött szerepben öregbíti a márka hírnevét a piacon? Egyik sem, hiszen mindegyik igazán sikeres, ennek köszönhetően a Mazda még soha nem adott el olyan sok autót, mint mostanában, ugye? Igen, de…

Soha ne hasonlítsd magadat másokhoz – hangzik el a bölcs tanács megannyi szülő szájából. Mégis, sokaknak éppen az a napi feladatuk, hogy összehasonlításokat végezzenek konkurens termékekkel. Jó ez mindenkinek, hiszen így megismerhető például az egyes autótípusok helyzete a piacon. Azaz feltérképezhető, hogy éppen hol tart az adott jármű a többiekhez képest. A Mazda e tekintetben nagyon jó pozíciónak örvendhet, annak köszönhetően, hogy valamennyi típusa új, modern és népszerű. Nagyüzemben működnek a Mazda-gyárak és a márkakereskedések, a népszerűség eredményeként ugyanis rekordokat döntenek a Mazda eladásai. Mégis, például az Egyesült Államokban a Mazda3-ból értékesített mennyiség csupán töredéke a vele azonos kategóriába tartozó, szintén japán vetélytársakénak. Erre a furcsaságra hívta fel a figyelmet egy írásában az USA-ban a fogyasztók érdekeit képviselő Consumer Reports magazin.

A víz hátán is megél? Annyi biztos, hogy amerikai vizeken is elismerik a Mazda3 képességeit
A víz hátán is megél? Annyi biztos, hogy amerikai vizeken is elismerik a Mazda3 képességeit

A fenti összefoglalóban méltatják a Mazda3 élvezetes vezethetőségét, a kétliteres motor gazdaságosságát – amely helyett akár a 2,5 literes benzinmotor is választható a nagy vízen túl. Szinte vicces, mégis büszkeségre adhat okot a Mazda mérnökei számára, hogy még a tengerentúlon, az automatikus sebességváltó Mekkájában is magasztalják a Mazda3 manuális váltójának finomságát és pontosságát. Kiemelik még, hogy a tulajdonosok is dicsérik Mazda3-ukat, és 78 százalékuk ismét venne ilyen autót. Ez az arány a legmagasabb a kategóriában. Mindezek és az autó tudása, megbízhatósága tükrében – amiről korábban már szintén írtunk – méltatlanul hanyagolt típusnak látja a Consumer Reports a Mazda3-t. Arra buzdítják az olvasókat, hogy mindenképpen tegyenek egy kört a Hármassal, mielőtt az ottani népszerűbb típusokból választanának.

Ne fordíts hátat a Mazda3-nak, mert egy próbát mindenképpen megér – a Consumer Reports magazin szerint is
Ne fordíts hátat a Mazda3-nak, mert egy próbát mindenképpen megér – a Consumer Reports magazin szerint is