Kalandra fel!

Akár a címben szereplő felkiáltás is lehetne a most következő Mazda CX-5 koncepció kódneve, ám a Mazdánál úgy döntöttek, inkább a „felcicomázásában” segédkező hollywoodi színész előtt tisztelegnek vele.

Patrick Dempsey neve két fronton lehet ismerős. Egyrészt a mozivásznon és a tévéképernyőn találkozhatott vele a nagyérdemű, másfelől pedig a versenypályák hőseként is fel-felbukkan. Néhány éve még a Mazda kötelékében öregbítette a márka hírnevét Észak-Amerika rangos versenyein. 2012-ben éppen a Grand-Am sorozatban versenyzett egy RX-8 kormánykereke mögött. A Mazda pedig ekkoriban kereste meg azzal a kéréssel, hogy mélyedjen el velük a CX-5 „tuningolásában”, vázolja fel, mitől válna számára még vonzóbbá.

Hollywood csillogása és az autósport izgalmai elevenednek meg a Dempsey koncepcióban
Hollywood csillogása és az autósport izgalmai elevenednek meg a Dempsey koncepcióban

A koncepcióautóban tehát felbukkan a színész „személyisége” is, konkrétan annak a versenyzésért és a kerékpárokért rajongó szeglete. A Las Vegasban kiállított szabadidőjármű így valóban hű marad kategóriája megnevezéséhez, és tényleg a szabadság kellemes elöltésének módszereit juttatja az ember eszébe. Elsősorban a kerékpározást, hiszen a CX-5 hátsóján egy S-Works Tarmac országúti bringa trónol és várja, hogy a vezető vagy utasai átnyergeljenek rá. Fentebb pillantva a Thule Atlantis tetőbox tűnik fel, ami a sportoláshoz szükséges egyéb pakkot nyeli el. Mindezeket az összkerékhajtással és a 2,2 literes SKYACTIV-D motorral felszerelt Mazda bárhova eljuttatja. Ráadásul gazdaságosan, hiszen a 150 lóerős és 450 Nm forgatónyomatékú erőforrás a hatékonyság terén sem szégyenkezhet, miközben, a szabadidő-járművek között kiemelkedő dinamizmussal és vezetési élménnyel kecsegtet a Dempsey nevével fémjelzett tanulmány.

Hatfokozatú manuális sebességváltóval párosították a 2.2 SKYAKTIV-D aggregátot
Hatfokozatú manuális sebességváltóval párosították a 2.2 SKYAKTIV-D aggregátot

Nem elég azonban erősnek lenni, annak is kell látszani – tartja az ősi bölcselet. Ebből a szempontból is telitalálat a Dempsey CX-5. „Karcsú, sportos, stílusos” – a gyáriak szava járása szerint, ugyanakkor már az első pillantásra feltűnik az agresszivitása is. Persze ebben nagy szerepet játszik a „komor” színvilág. Szürke és fekete váltja egymást, némi vadító vörös közreműködésével. Az arányokra nagyon jól ráéreztek a matt szürke az uralkodó szín, amire ízlésesen simulnak a magasfényű fekete csíkok. A vörösből csak egy „csipetnyit” használtak, hogy keretbe foglalja a másik két színt, illetve a fehér CX-5 feliratok kürtölik még világgá, mivel állunk szemben. A 20 colos fekete könnyűfém keréktárcsák is ugyanolyan játékosak, hiszen az egyik küllő ezeken is vörösben tündököl, ami tökéletesen harmonizál a szintén vörös fékbetétekkel. Gurulás közben bámulatos látványt nyújthat!

Természetesen az S-Works Tarmac kerékpár és a Thule tetőbox színét is a CX-5-höz szabták.
Természetesen az S-Works Tarmac kerékpár és a Thule tetőbox színét is a CX-5-höz szabták.

Az ámulat beülve is megmarad. A fekete dominál, ám a finoman adagolt vörös szín feltűnése nem hagyja csökkenni az adrenalin szintet. A kormánykerék, a bőrborítású ülések háttámlája és a kesztyűtartó feletti díszléc is kapott a vér színéből, sőt még a cérna is vörös, amellyel a bőrfelületeket varrták.

Semmi „csicsa”, az utasteret csak óvatosan színezték
Semmi „csicsa”, az utasteret csak óvatosan színezték

Egy szó, mint száz, aki csak egy kicsit is vonzódik a szabadidős sportokhoz, legyen az kerékpározás, túrázás vagy a teljesen más dimenziót képviselő autóversenyek, biztosan megdobogtatja a szívét a Mazda CX-5 Dempsey tanulmányautó.

A Mazda Centrumnál is készítettek már hasonlót, vagyis aki különleges CX-5-re vágyik, bátran keresse fel márkakereskedéseiket
A Mazda Centrumnál is készítettek már hasonlót, vagyis aki különleges CX-5-re vágyik, bátran keresse fel márkakereskedéseiket