Első a biztonság!

Újra számos médiumban hallhattok, láthattok, olvashattok az utóbbi időben a hibás japán Takata légzsákokkal kapcsolatban, amelyeket a 2000-es években több százezer autóba építettek be. Sajnos 2002-2003-ban Mazda6 modellekbe is beszereltek ilyen hibás alkatrészeket, amelyek cserére szorulnak.

Aki dolgozik, hibázhat. Ahogy a Mazdánál, úgy a márka beszállítóinál is szorgalmasan dolgoznak, méghozzá emberek, akik bizony néha hibáznak. Ennek eredményeként pedig, a megannyi szigorú biztonsági és minőségi ellenőrzés ellenére is előfordul, hogy hibás alkatrészeket építenek be az autógyártók. Az ilyen hibák utólagos javítására szolgálnak a visszahívási akciók.
A szóban forgó alkatrész esetében konkrétan az utasoldali első légzsák egységet érinti a hiba. Ezeknél az alkatrészeknél előfordulhat, hogy a gázfejlesztő patronban lévő pirotechnikai anyag sűrűsége és szerkezete a helytelen tárolás és gyártás miatt megváltozik. Ha ez bekövetkezik, akkor a működésbe lépő légzsák nem az előre programozott módon nyílik ki, és emiatt előfordulhat, hogy a légzsák nem nyújt megfelelő védelmet egy baleset során.

A Mazda6 első generációjának legöregebb példányai érintettek a visszahívásban
A Mazda6 első generációjának legöregebb példányai érintettek a visszahívásban

Mivel elsődleges szempont a Mazdánál az ügyfelek és autóik biztonsága, ezért a márka már hónapokkal korábban arról döntött, hogy egy visszahívási akciót indít a hibás légzsák egységek javítására. A visszahívás keretén belül a légzsák gázfejlesztő patronját kell kicserélni egy módosított alkatrészre, amelyet a márkaszervizben díjmentesen elvégeznek.
A jelenlegi adatok alapján körülbelül 700 olyan autót helyeztek forgalomba annak idején Magyarországon, amely érintett lehet a visszahívásban. Ám mivel e modelleket  már több mint tíz évvel ezelőtt értékesítették, ezért az adatváltozások és a tulajdonosváltások miatt közvetlenül sajnos nem elérhető minden jelenlegi tulajdonos.

A négy- és ötajtós változatok mellett a kombi modellek is érintettek a visszahívásban
A négy- és ötajtós változatok mellett a kombi modellek is érintettek a visszahívásban

Ez a javítás egészen pontosan csak azokat a Mazda6 modelleket érinti, amelyeket 2002. február 14. és 2003. június 30. között gyártottak. E Mazda6 (GG és GY) modellek közül az alvázszám alapján határolható be pontosan, hogy a konkrét autó érintett a visszahívásban vagy sem, azaz ki kell-e cserélni az utasoldali légzsákja úgynevezett „piro-patronját”.
Nagyon fontos, hogy a rendelkezésre álló adatok hiányossága ellenére is minden érintetthez eljusson a visszahívási akció híre. Ezért partnerünk, a Mazda Centrum is kéri a 2002-2003 között gyártott Mazda6 modellekkel rendelkező ügyfeleit, hogy írják meg autójuk alvázszámát a hotline@mirai.hu e-mail címre. Ennek segítségével tudják ellenőrizni, hogy az autó érintett-e a visszahívási akcióban!
Továbbá természetesen bármilyen egyéb kérdéssel kapcsolatban is szívesen segítenek.
Meglehet, hogy mindez esetleg némi kényelmetlenséget okoz, de soha ne feledd: első a biztonság! Csak aztán jöhet a szórakozás, ezért alább megosztunk néhány Takata témájú dalt, hogy ez a történet is szórakoztatóan végződjön:

Joe Dassintól az eredeti Taka, Takata, még az 1970-es évekből:

valamint Tacabrótól a Tacata, már a 21. századból: