Objektív álláspont

Többször írtunk már az amerikai Consumer Reports szervezet felméréseiről, amelyek röviden a tengerentúli fogyasztók érdekeit tartják szem előtt. Nyáron ismét vizsgálatnak vetették alá a Mazda két új termékét, lássuk hát, hogyan szerepeltek.

Annak idején mindjárt a megjelenésekor elégedetten nyilatkozott a Consumer Reports a megújult Mazda6-ról, illetve egy felmérés alapján úgy általában a Mazdáról. Később a Mazda3 modelljeit akkora elismerésben részesítették, hogy nem is értették, miért nem fogy jobban a típusból. Mi sem. A közelmúltban pedig az új kedvencek, a Mazda CX-3 és az MX-5 kerültek a kezeik közé, hogy megvizsgálják, hogyan szolgálják az amerikai fogyasztók igényeit. Már a márka általános megítélése kapcsán is szó esett elmozdulásáról a prémium márkák irányába, és ezt érezték a tesztelők a CX-3 kapcsán is. Véleményüket egy rövid videóban is összefoglalták. Ebből kiderül, hogyan tetszett nekik az új Mazda CX-3. Nem titok: nagyon.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

A CX-3 mellett pedig természetesen a nyár másik amerikai Mazda slágerét, a várva-várt MX-5 roadstert is megvizsgálták. A legjobban azért tetszik a szakemberek véleményét röviden összefoglaló alábbi videó, mert érződik rajta az objektivitás. Nem tagadják, hogy rajonganak az újdonságért, ugyanakkor a hiányosságaira is felhívják a figyelmet, illetve megosztják, hogy mik voltak azok, amik nekik kevésbé tetszettek. Ilyen például a kesztyűtartó hiánya.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

A Consumer Reports szakemberei mellett mások is elismerték a Mazda MX-5 képességeit. Ráadásul nem csupán a negyedik nemzedékét, hanem az összes eddig gyártott generációét. Szintén a nagy vízen túl ugyanis a Road&Track magazin az MX-5 roadstert beválogatta a tíz legjobb „kezdők élményautója” közé. Hiába, odaát szeretik az efféle listákat, hiszen találkoztunk már például a friss diplomásoknak leginkább ajánlott autók gyűjteményével vagy a „legkúlabb” négykerekűk listájával is. Az érdekes ezekben, hogy a Mazda, ez a kis japán gyártó, a legtöbben képviselteti magát valamelyik termékével, méghozzá pozitív értelemben. Ugyanis a „kezdők élményautója” elnevezés is azt jelenti a beválogatott tíz autó esetében, hogy ezeket az autókat merik ajánlani az első élményautójukat vásárolni szándékozó vezetőknek. Ők eddig vagy unalmas autókkal jártak – ahogy „eredetiben” fogalmaznak – vagy friss jogosítvánnyal akarnak egyből egy élvezetes autót választani maguknak. Márpedig korántsem mindegy, hogy mi lesz az első alanya az élményhajhászásnak, hiszen akár ki is ábrándulhat az illető ezekből a járművekből egy rossz választással. Az MX-5 roadstert kezessége, könnyű, „bolondbiztos” vezethetősége, valamint megbízhatósága, olcsósága és strapabíró, minőségi kivitele miatt ajánlják. Ahogy fogalmaznak: nem lehet mellényúlni, mert minden évjárat kiváló erre a célra. Ráadásul egyszerűen és olcsón fenntartható az autó, sőt könnyen tuningolható – ha valaki mindenképp a lóerők bűvöletébe kerül.

Comments are closed