Vigyázz, Kaiju!

rowen_001

A japán autóipar említésekor az első, ami az emberek eszébe jut, a megbízhatóság, ebben pedig a Mazda mindig is az élen járt. Egy másik bevillanó dolog pedig az „elborult” japán tuningmesterek munkássága, amelynek láttán legalább úgy meglepődünk, mint ha egy kaiju jönne velünk szemben az utcán.

Tökmindegy, hogy egy eleve sportos járműről van szó vagy épp egy szolid családi autóról, a Rowen műhelyében teljesen „kivetkőztetik” magából. A CX-5 esetében sem fogták vissza magukat a japán „szakik”, úgy tűnik megpróbálták a felismerhetetlenségig egyedivé tenni.

A LED-fényfüzérek ugyan elegáns ékszerként ragyognak, összességében mégis inkább a sportos vonalon mozogtak a tuning-csomag alkotói.
A LED-fényfüzérek ugyan elegáns ékszerként ragyognak, összességében mégis inkább a sportos vonalon mozogtak a tuning-csomag alkotói

A szóban forgó szakemberek nem álltak le a külső átalakításánál, hozzápiszkáltak a kipufogórendszerhez is. A fültanúk elmondása szerint az eredmény olyan hang lett, mint egy régebbi Miata szólama, de ezt csak a rendszer végének átalakításával érték el. További „maszatolásra” nem került sor, így a teljesítmény sem nőtt. Ezért a karosszéria kozmetikázása kárpótolhatja mindazokat, akik megbékéltek már a japánok őrültségével. A Rowen szerint „presztízsnövelő” beavatkozást végeztek, amelyhez tíz ponton módosítottak a kasztnin a gyári állapothoz képest. Ez annyit jelent, hogy látványos kiegészítő elemekkel cifrázták az CX-5 egyébként is lenyűgöző formavilágát.

A hátsó diffúzor még egy versenyautón is jól mutatna
A hátsó diffúzor még egy versenyautón is jól mutatna

Többek között egyedi első lökhárítóval és annak alsó részén elhelyezett LED-fényekkel, illetve új hűtőmaszkkal és ködfényszórókkal tették feltűnőbbé a szabadidő-autót. Oldalt szoknyákkal és a kerékjárati ívek szélesítésével, hátul pedig diffúzorral növelték a sportos hangulatot a már említett presztízs mellett. Hátul további két légterelő próbálja elhitetni, hogy ez a szabadidő-jármű bizony vérbeli sportautó is lehetne. Egyik a tető végén, a másik pedig a csomagtér-ajtó fedelén, a hátsó szélvédő alatt tereli a légáramlatokat. Természetesen mindehhez egyedi könnyűfém keréktárcsák is dukálnak, 20 colos méretben.

Természetesen a kiegészítőkben elhelyezett színes elemek, a karosszéria fényezéséhez passzolnak
Természetesen a kiegészítőkben elhelyezett színes elemek, a karosszéria fényezéséhez passzolnak

Az utastérről egy szót sem említenek a Rowen beharangozói, valószínűleg ott nem történt változás. Erre utal a Rowen árlistája is, amelyen a karosszéria és a kipufogórendszer átalakításán kívül nem szerepel más tétel. A külső átalakítások pedig 230 000 jentől, tehát körülbelül 520 ezer forinttól indulnak.