Hatszázas MX-5

Nem, nem csatlakozott a Mazda is az alacsony lökettérfogatú turbómotorokkal operáló márkák táborába, azaz nem kap hatszáz köbcentiméteres (és nyolc turbófeltöltővel lélegeztetett) motort az MX-5. A „hatszázas” itt egészen másra, a modell különlegességére utal.

Amikor a Mazda a 2015-ös Chicago Auto Show-n bemutatta az MX-5 Miata Concept Design „tanulmányautót”, akkor éreztük, hogy az bizony nem áll olyan távol a valóságtól, hogy ne gördüljön ki hamarosan sorozatgyártású modellként is. Pláne, hogy előfordult már ilyesmi más Mazda típusok esetében is, legutóbb éppen a Mazda2 Racing Concept és a sorozatban megjelent Mazda2 Sport Black modell kapcsán. Most pedig, az MX-5 esetében még egy évet sem kellett várni a megvalósulás pillanatára, hiszen máris megjelent az MX-5 Sport Recaro Limited Edition.

Nem véletlen egybeesés, hogy a Mazda2 és az MX-5 egyaránt a Sport utónevet kapta. Sem az, hogy a roadster nevében szerepel a Limited Edition kifejezés. Ugyanis amint a Kettesből a Sport Black, úgy az MX-5 Sport Recaro is kizárólag jobbkormányos kivitelben, azaz csak Nagy-Britanniában érhető el. Ráadásul ott is csupán korlátozott darabszámú különleges kivitelként. Erre utal a bejegyzés címében a „hatszázas”, mivel összesen ennyi darab MX-5 Sport Recaro Limited Edition kerül forgalomba az európai szigetországban.

Nevéhez méltóan, az MX-5 Sport Recaro számos kiegészítőt kapott a még sportosabb megjelenés és menettulajdonságok érdekében, valamint természetesen sportüléseket is. A 17 colos könnyűfém keréktárcsák nem éppen olyanok, mint amilyenek a „tanulmányautón” voltak, de az összhatás így is meggyőző, az aerodinamikai kiegészítők pedig mintha egy az egyben kerültek volna át a Miata Concept Design modellről. A készlet konkrétan az első és a hátsó lökhárítókra, valamint a küszöbökre és a csomagtérfedélre helyezett légterelőket tartalmazza, feketére fényezve, csakúgy, mint a visszapillantó tükrök burkolata esetében.

A motor mentes bármiféle utólagos beavatkozástól, ám az MX-5 Sport Recaro kivitel motorházfedele alatt kizárólag az izmosabb, kétliteres erőforrás lapulhat. A kanyartulajdonságokat elöl toronymerevítő, részlegesen önzáró differenciálmű, valamint Bilstein lengéscsillapítók javítják. A különleges kivitel elnevezéséhez illően, az utastérbe természetesen Recaro sportülések kerülnek, piros varrással öltött bőr és alcantara bevonattal. Alcantarából a műszerfalra is jut bőven, valamint könnyűfém pedálok és a limitált sorozatra utaló számozás kerül az utastérbe.