Mazdával Mazdákhoz

Így a Genfi Autókiállítás sajtónapja után egészen biztosnak látszik, hogy a Mazda ezen az autószalonon semmilyen nagy durranással nem lep meg bennünket. Ez persze nem jelenti azt, hogy újdonság nélkül maradunk, vadonatúj típust azonban most nem leltünk a Mazda standján.

Hiába lepték el hetekkel ezelőtt a 2015-ben bemutatott Koeru SUV tanulmány alapján megvalósult sorozatgyártású SUV-kupé képei az internetet, a Mazda nem hozta el ezt a típust az idei Genfi Autókiállításra. Ennek ellenére mégis sok szép élménnyel tértünk haza idén is Genfből. Például mi most először csodálhattuk meg élőben az RX-VISION tanulmányautót. Erről már eddig is tudtuk, láttuk, hogy meglehetősen fotogén alkat, és élőben sem csalódtunk benne. Sőt, testközelből még impozánsabb és magával ragadóbb, mint a képeken, már csak miatta is érdemes volt bő 2500 kilométert autózni (de erről majd később).

A Mazda RX-VISION egyszerűen lenyűgöző. Leírhatatlan a személyes találkozás varázsa
A Mazda RX-VISION egyszerűen lenyűgöző. Leírhatatlan a személyes találkozás varázsa

A Genfben európai premierjét ünneplő RX-VISION mellett a Mazda2-ből és a CX-3-ból ismert 1,5 literes dízelmotorral hajtott Mazda3 is itt ünnepelte európai premierjét. Ez volt tehát a Mazda másik újdonsága, amit a Wankeles tanulmányautóval együtt már jó előre beharangoztak, így ezek cseppet sem számítottak meglepetésnek. Számunkra egyébként sem különösebben érdekes ez az új modell, mert Magyarországon nem kerül forgalomba a Mazda3 az 1,5 literes dízelmotorral. A kompakt Mazda 2016-ra beharangozott megújulása őszre várható, csakúgy, mint a Mazda3 MPS. Mégis érdemes efféle nagy, nemzetközi autós seregszemlére ellátogatni, mert ilyenkor olyan emberekkel is találkozhatunk és olyan belső információra tehetünk szert, amilyenre máskor, máshol aligha. Így például biztos forrásból megtudtuk, hogy valóban dolgoznak a Mazda mérnökei a jövő Wankel-erőforrásán. Ez persze nem azért biztos, mert a színfalak mögött folyt a fejlesztés, de így is abszolút hiteles az információ. Vagyis kitartás, csak idő kérdése és lesz megint Wankel-Mazda.

Kár sajnálni az új kis dízel Mazda3 hazai távolmaradását, mert az árcédulája láttán úgyis mindenki a nagyobb dízelt választaná...
Kár sajnálni az új kis dízel Mazda3 hazai távolmaradását, mert az árcédulája láttán úgyis mindenki a nagyobb dízelt választaná…

Szintén megbízható forrásból tudjuk, hogy a legnagyobb Mazda egyelőre nem érkezik Európába. Pusztán azért kell távol maradnia, mert az előzetes felmérés alapján nincs rá akkora kereslet, amiért megérné bevezetni a CX-9-t az öreg kontinensen. Állítólag sokkal inkább igény mutatkozik itt Európában a CX-6 SUV típusra, amit meg is kaphatunk majd, valamikor a jövőben. Szintén várható egy ennél kisebb, Mazda3-alapokra épülő, a kémfotókon már látott CX-4 SUV. Ez azonban kezdetben valószínűleg csak az ázsiai piacra érkezik és esetleg később juthat el Európába is. Mindezek hallatán, mi meglepetés híján is lelkesen, örömmel és ragyogó arccal hagytuk magunk mögött a Genfi Autószalon Mazda standját. Hiszen láthatjuk, hogy továbbra is aktív fejlesztés zajlik, és fényes jövő áll kedvenc márkánk előtt. Az pedig tulajdonképpen érthető, hogy a Mazda nem a számára korántsem a legfontosabb európai színtéren rendezett kiállításra tartogatja legütőképesebb újdonságainak bemutatását.

Egy megújult Mazda6 kényeztetését élvezve jutottunk el Genfbe, majd onnan haza, így hamarosan jelentkezünk e modellel hosszú távon szerzett tapasztalatainkkal
Egy megújult Mazda6 kényeztetését élvezve jutottunk el Genfbe, majd onnan haza, így hamarosan jelentkezünk e modellel hosszú távon szerzett tapasztalatainkkal