Egy Mazda élete – A negyedik szeánsz

_dsc6656Kis híján három éve követjük nyomon Barátunk újonnan vásárolt Mazda3-asának életét itt a Mazdablogon, és már a 80 ezer kilométernél esedékes karbantartáson esett át a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében. A rutinműveleteken kívül csupán egy szoftverfrissítésre volt szükség, mivel az autó továbbra is kiváló állapotnak örvend, és problémamentesen szolgálja Barátunkat.

Az utóbbi hónapokban kicsit lassabban pörgött Barátunk Mazda3-asának kilométer-számlálója, ugyanis a korábbinál rövidebb távokat kellett csak megtennie munkája során, illetve a tavasszal beszerzett MX-5 NB némileg tehermentesítette a 3-ast. November elején azonban a számláló elérte a 80 ezret, így eljött az ideje az újabb olajcserének. Barátunk időpontot egyeztetett a Mazda Centrummal, majd november 10-én délután begördült a 3-as az újbudai márkaszerviz műhelyébe.

Kicsit túlfutott a 80 ezren, de ennyi még belefér
Kicsit túlfutott a 80 ezren, de ennyi még belefér

Itt kicserélték a motorolajat, az olajszűrőt, a levegőszűrőt és a fékfolyadékot. Ezenkívül ellenőrizték a futóművek állapotát, a hűtőfolyadék fagyáspontját, a szélvédőmosó-folyadék szintjét, valamint a gumiabroncsok nyomását. Más műveletre nincs is szükség a 80 ezres szervizeléskor.

Minden szükséges ellenőrzési műveltet elvégeztek a szervizben, például a hűtőfolyadék fagyáspontját is bevizsgálták a tél előtt
Minden szükséges ellenőrzési műveletet elvégeztek a szervizben, például a hűtőfolyadék fagyáspontját is bevizsgálták a tél előtt

Barátunknak a legutolsó szervizlátogatás óta csupán egyetlen apró észrevétele akadt, a fedélzeti információs és szórakoztató rendszer néha akadozott, lefagyott, illetve a navigációs rendszer elvétve nem ismerte fel az SD-kártyát. Ilyenkor a motor újraindítása jelentett megoldást. A szervizben ezért elvégeztek egy szoftverfrissítést, ami legtöbbször megszünteti az ilyen jelenségeket.

Szoftverfrissítést kapott a fedélzeti információs és szórakoztató rendszer
Szoftverfrissítést kapott a fedélzeti információs és szórakoztató rendszer

Mindez kevesebb mint két órát vett igénybe, és Barátunk máris folytathatta útját a friss testnedvekkel, illetve a legújabb szoftverrel ellátott Mazda3-asával. Ha nem történik semmilyen rendkívüli esemény, akkor legközelebb százezer kilométernél kell majd újra felkeresnie a szervizt.

Kétévente vagy 40 ezer kilométerenként esedékes a fékfolyadék cseréje, így most ezt is elvégezték
Kétévente vagy 40 ezer kilométerenként esedékes a fékfolyadék cseréje, így most ezt is elvégezték