CX-5 a RAV4 és a Tucson ellen

Legutóbb megvizsgáltuk, hogy pusztán az anyagiak vonatkozásában, milyen ajánlat a Mazda CX-5 második generációja. Most olyan összehasonlító teszteket kerestünk, amelyben már menet közben is kipróbálták az autót. Lássuk, mit tapasztaltak a külföldi tesztelők!

Számunkra is közel van már a CX-5 tesztautó érkezése, így hamarosan hazai próbán is vallatjuk a legújabb Mazdát, ám addig sem bírtunk tétlenül ücsörögni, amíg valóban ideér. Megnéztük, mások hogyan vélekednek kedvenc márkánk közepes SUV típusáról, ebből adunk most közre két videót. Az elsőben éppen azzal a Toyota RAV4-gyel kerül össze a CX-5, amely végső összehasonlító árát tekintve múltkori összevetésünkben a Mazdánál olcsóbbnak bizonyult, igaz jóval szerényebb felszereltséggel. Az alábbi angol nyelvű videóból minden részletre fény derül.

A Toyota RAV4 és az új Mazda CX-5 2,5 literes benzinmotoros változatait a kanadai központú AutoGuide magazin vetette össze. Nem az európai piacról esik tehát szó, a CX-5 viszont hazánkban is kapható majd szeptembertől ezzel a motorral, így a teszt magyar szempontból is érdekes. A végeredmény tekintetében ismét megerősítést nyert, amit a CX-5 első generációja már megmutatott: vezethetőségben és minőségben aligha akad párja a Mazda közepes SUV típusának. A RAV4 ráadásul nemcsak anyaghasználat és vezetési élmény terén marad alul, hanem helykínálatban is: fej- és lábtér tekintetében egyaránt. Ezenkívül a CX-5 2.5 gazdaságosabb is az ugyanekkora benzinmotorral hajtott RAV4-nél, igaz ilyen Toyota modell Európában nem kapható.

Nem szerepelt legutóbbi, csak a közvetlen japán és „prémium” vetélytársakat felsoroló cikkünkben a Hyundai Tucson, így annál érdekesebb az egyébként Ausztráliából származó összehasonlító teszt. Ebben a dízelmotoros modelleket vetik össze, csúcsfelszereltségű kiviteleikben, ám még így is – vagy éppen ezért(?) – fény derült a Mazda minőségi előnyére. Gyakorlatilag szinte ugyanazokat halljuk az ausztrál Mazda-Hyundai összevetésben is, mint az amerikai Mazda-Toyota videóban, azaz itt is hosszan méltatják az új CX-5 érdemeit, elsősorban vezethetőségét és minőségét. Mindemellett más tekintetben is példamutató a Mazda, a praktikum jegyében dicsérik például a 40/20/40 arányban dönthető hátsó üléssorát. Nagy meglepetést nem okoz tehát, hogy Ausztráliában, dízelmotorral is a CX-5 került ki az összehasonlító tesztből győztesként. Ezek után pedig mi is egyre inkább várjuk a tesztautót, amelyről természetesen a Mazdablogon is beszámolunk.

Comments are closed