Japán álom

Mi még csak álmodozhatunk egy hétüléses új Mazdáról, pedig a világ egyre több fertályán válik már ez valósággá. Ráadásul még csak nem is a CX-9 jóvoltából.

Magunk is kipróbálhattuk a Mazda CX-9 előző generációját, és örömmel ízleltük meg kényelmét, tágasságát, kényeztetését. A friss generáció mégis csak a tengerentúlon kapható egyelőre, Európába egyáltalán nem jut belőle. Sőt, nem csak itt, de még hazájában, Japánban sem forgalmazzák a Mazda zászlóshajóját. Ez némileg még komikusnak is mondható, pedig csak az eltérő piaci igények miatt alakult így. Japánban nem csak megvenni, de fenntartani is drága egy CX-9 méretű SUV-t, mert ott bizony alaposan megadóztatják az afféle autóval furikázókat. Ám ettől még Japánban is vágynak hétszemélyes Mazdára. Ezért a márka kifejlesztett egy kisebb, adókkal kevésbé szankcionált, hat vagy hét személynek mégis megfelelő méretű típust. Ez a Mazda CX-8.

Hat vagy hét személy utazhat a CX-5-alapú Mazda CX-8 fedélzetén
A második sor két ülése közé USB-csatlakozós nagy rekesz is kérhető
A fekete és a fehér mellett mélyvörös árnyalatú bőrülés is rendelhető

A Mazda CX-8 elölről „megszólalásig” hasonlít a CX-5 második nemzedékére. Nem véletlenül, ugyanis műszakilag valóban szoros rokonságot ápol a Mazda legfrissebb típusával. Ám a CX-8 három üléssort hordoz, és a középső háromféle kivitelben rendelhető. Ennek megfelelően a Mazda új SUV modellje hat- vagy hétszemélyes lehet, kialakítástól függően. Még a második sor is bárkinek kényelmes, a harmadikat pedig 170 centiméteres magasságig ajánlja a Mazda. No igen, itt azért megmutatkozik, hogy a CX-9 öt méter feletti hosszával szemben a CX-8 „csupán” 4,9 méter hosszú (valamint 1840 milliméter széles és 1730 milliméter magas). Ugyanakkor futóműve szinte egy az egyben megegyezik a CX-9 modellekével, így a kényelem aligha szenved csorbát. Sőt, a magabiztos manőverezés érdekében, 360 fokban látó kamerarendszerrel is ellátják a CX-8 modelleket.

Havonta 1200 darab CX-8 eladását tervezi a Mazda Japánban

Hét szín közül választhatnak a CX-8 vásárlói, beleértve természetesen a Soul Red és a Machine Grey árnyalatokat is. Az utastérben kéttónusú színösszeállítás is kérhető, illetve fehér, fekete, vagy barnába hajló „mélyvörös” bőrkárpitozás, valódi fából készült dekorációs elemekkel. Még három üléssorral is 239 literes a csomagtér, ami két golftáska vagy egy kisebb babakocsi elhelyezésére elegendő. A harmadik üléssor eltüntetésével viszont 572 literesre bővül a csomagtartó mérete, beleértve egy bő 30 centiméter magas és 65 literes padló alatti rekeszt is – amennyiben nincs Bose audiorendszer az autóban. Akárcsak az új Mazda CX-5 esetében, úgy itt is komoly hangsúlyt fektettek a zajszigetelésre. Ennek köszönhetően még az első és a harmadik üléssoron utazók is normál hangerővel tudnak beszélgetni egymással a CX-8 modellekben.

Ilyen volt…
…ilyen lett

Természetesen a Mazda CX-8 modellek biztonsága is kiemelkedő, köszönhetően például a már említett 360 fokos kamerarendszernek és az i-ACTIVSENSE biztonsági rendszereknek. Sőt, nemcsak a bennülőkre vigyáz a CX-8, hanem a gyalogosokra is, hiszen gázoláskor az aktív motorháztető 10 centiméterrel megemelkedve segít tompítani a gyalogosra „mért ütés” mértékét.
A CX-8 hajtásáról a bevált 2,2 literes dízelmotor továbbfejlesztett változata gondoskodik, változó geometriájú turbófeltöltővel 190 lóerős teljesítményt és 450 newtonméteres forgatónyomatékot szolgáltatva. A dízelmotorhoz csakis hatfokozatú automatikus sebességváltó csatlakozhat, és valamennyi modell alapáron kapja a G-Vectoring rendszert is. Felszereltségtől függetlenül adott viszont a választási lehetőség az első- és az összkerékhajtás között. Az új CX-8 átszámítva 7,5 millió forintos alapártól kerül forgalomba Japánban.

Már rendelhető és a leggyorsabbak karácsony előtt át is vehetik a Mazda CX-8 első példányait Japánban
Vajon hazánkba mikor érkezik három üléssoros Mazda?