Roadster-élet télen

Milyen lehet az élet egy Mazda roadsterrel télen? Már, ha nem teljes egészében garázsban vészeli át a leghidegebb hónapokat. Erről szól mostani bejegyzésünk.

Még a Mazdások körében is megoszlanak a vélemények a hátsókerék-hajtású Mazda MX-5 téli használatát illetően. Akik csupán nyitható tetős járműként tekintenek rá, azok a hidegebb napok beköszöntével leállítják kedvencüket, és csak a kellemes tavaszi napsütéskor veszik elő újra. Akik elsősorban élményautóként tekintenek a Mazda kétülésesére, azok éppen ellenkezőleg gondolkodnak, és akkor állnak ki a garázsból, amikor a havas, csúszós utakon kiélvezhetik a hátsókerék-hajtás adta lehetőségeket. Az MX-5-ben e kettőt együtt, tehát a valódi roadstert – vagyis a nyitható tetős élményautót – látók pedig télen és nyáron egyaránt, akár napi használatú járműként élvezik a legkisebb Mazda előnyeit. Persze az RF kivitellel ez nem is olyan nehéz, vagy mégis? Íme, egy vélemény.

A Mazda ez utóbbi szempontok szerint, azaz télen és nyáron is használható ízig-vérig roadsterként álmodta meg az MX-5 valamennyi nemzedékét. Nem véletlenül, hiszen szülőhazájában, Hokkaidó szigetén kemény a tél, mínusz 20-30 fokos hideg sem ritka. A Mazda is immár 30 éve itt teszteli járműveit, a fagyos időjárás kompromisszummentes elviselésére felkészítve őket. Az i-ACTIV AWD összkerékhajtást és a G-Vectoring rendszert is itt csiszolták tökéletesre a mérnökök. A hótól mentes nyári előkészületek eredményeként telente akár ezer szakember is dolgozik a Mazda fejlesztőközpontjában, Kenbuchiban.

A japán autógyártók mellett turisták és a síelés szerelmesei is megfordulnak Hokkaidón, és szintén ide, Japán második legnagyobb és egyben legészakibb szigetére látogatott el egy amerikai újságíró, aki a japán télben egy Mazda MX-5 RF segítségével járta be a szigetet. Be is számolt útjáról, amelynek célja egyrészt Hokkaido megismerése, másrészt az MX-5 RF képességeinek feltérképezése volt, hogy miként állja meg a helyét a keménytetős roadster négy évszakos autóként. Alig pár napos útján egy automatikus váltós MX-5 RF szegődött társául, és először ő is hasonlóan meglepődött a roadster-automata párosításon, mint nemrég mi. Aztán szintén hozzánk hasonlóan, ő is ráérzett a roadsterezés ízére automatikus váltóval, illetve téli körülmények között is – bár mi utóbbit még nem próbáltuk az RF modellel.

A zömében zord időjárás közepette megtett kilométereken inkább a váltó manuális kapcsolhatóságát kihasználva „rajtolt” – neki így vált be az indulás havas, síkos úton. Forgalommentes helyen ráérzett az automata kínálta élményre, hiszen azzal is játékba vihető az autó fara – pláne téli utakon – azaz nem csak kényelme miatt kedvelte meg a kuplungpedált nélkülöző roadstert. Az egyetlen napsütéses reggelen, az ülésfűtést és a fűtést is feltekerve, lenyitott tetővel élvezte a napsugarakat. Élményeit összegezve, mindeközben végképp rájött, hogy télen is abszolút élhető, teljes értékű társ lehet a Mazda MX-5 RF. Akkor is, ha nem éppen a kétmilliós japán város, Szapporo fűtött utcáin autózik. Mi tagadás, mi is szívesen utánajárnánk, hogy vajon hasonló konklúzióra jutnánk-e egy MX-5 RF modellel kapcsolatban, mint az amerikai újságíró – mondjuk egy alapos, egy-két éves teszt keretében egészen biztosan sikerülne véleményt alkotnunk. 🙂

Oldalunk további használatával elfogadja a sütiket. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close