Egy Mazda élete – 140 felett is gondtalanul

Aki arra számít, hogy most leírjuk, mekkora élmény a Mazda3 G100 modellel száguldozni, annak csalódnia kell. A címben szereplő szám ugyanis arra utal, hogy Barátunk Mazda3-asa, amelynek életét új kora óta nyomon követjük, túlesett a 140 ezer kilométernél esedékes kötelező karbantartáson a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében.

Gyorsan, ám abszolút problémamentesen eltelt ismét bő fél év és újabb húszezer kilométer Barátunk Mazda3-asa számára. Legutóbb, 120 ezer kilométernél a légszűrőt, a fékfolyadékot és a gyújtógyertyákat is cserélték, így ezúttal csak a motorolajat és az olajszűrőt kellett cserélni.

Barátunk ezúttal is precízen odafigyelt az előírt szervizintervallum betartására

Természetesen a jármű tüzetes átvizsgálása sem maradt el, azonban nem derült fény semmilyen rendellenességre. Egyedül annyit állapított meg a Mazda Centrum újbudai márkaszervizének munkatársa, hogy körülbelül harminc százalékosan kopottak az első fékbetétek, a csere alkalmával pedig a tárcsák is cserére szorulnak majd, mert a vastagságuk már nem elegendő a felszabályozáshoz. Erre nagy valószínűséggel a következő időszakos szervizlátogatáskor, 160 ezer kilométernél kerül majd sor. Fontos megjegyezni, hogy ezek még az eredeti, gyárilag beépített betétek és tárcsák! A karosszérián pedig nyoma sincs korróziónak.

Ezúttal csak a motorolajat és persze a hozzá tartozó szűrőt kellett cserélni

Barátunk Mazda3-asa tehát továbbra is kiválóan teljesít. Nemcsak váratlan meghibásodásokkal, bosszantó kellemetlenségekkel nem keseríti tulajdonosa életét, hanem még a kopóalkatrészei is rendkívül tartósak. Jól bírja a futómű és a kormánymű a magyar utak okozta igénybevételt, még 140 ezer kilométer után is minden alkatrész eredeti, feszes és hibátlan. Az eddigi közel öt év során egyetlen egyszer sem okozott nem tervezett szervizlátogatást, illetve költséget a Mazda3. Maximálisan megbízható és kiszámítható, azaz igazi hosszú távú partner. Igazi Mazda!

Már érik az elülső gyári féktárcsák és fékbetétek cseréje