Egy a hétből eladó!

Jubileumi évfordulója kapcsán nemrég írtunk a Mazda RX-7 nemzedékeiről, külön kiemelve a típus sportsikereit és versenyautóit. Most valaki még közelebbről megízlelheti mindezt egy eladó RX-7 versenyautó jóvoltából.

Pontosan 169500 angol fontért, vagyis úgy 61 millió forintért kínálnak e cikk írásakor egy 1985-ös évjáratú, B-csoportos Mazda RX-7 versenyautót. Szép summa egy veterán járműért, ám természetesen megvan az oka, hogy ennyibe kerül. Egyrészt összesen csupán 7 (hét) darab ilyen gép készült, amelyeket a Mazda Rally Team Europe készített fel arra 1985-ben, hogy részt vegyenek a rali világbajnokság futamain. Ez a B-255 homologizációs számú, MRTE 019 alvázszámú példány viszont sohasem indult versenyen. Egyszerűen szükségtelenné vált a B-csoport megszűnésével. Minden részletre kiterjedő eredetiségét korabeli fotókkal, valamint a homologizációs dokumentumokkal is alátámasztja az eladó.

A Mazda UK Heritage Centre-ben várja új tulajdonosát ez a 33 éves versenyautó
Teljesítményadatokat nem közöltek az RX-7 raliautóról
Igazán az öreg kontinensre való, hiszen helyesen balkormányos az eladó versenygép

Néhányan a rali fénykorának, mások a legsötétebb, legfélelmetesebb időszakának nevezik az 1980-as évek elejét és közepét, amikor ez az RX-7 is készült. Hiszen akkoriban a B-csoport autóit meglehetősen kevés korlátozó szabályozás szorította keretek közé. Ennek köszönhető, hogy csak a gyártók műszaki felkészültsége szabott határt a teljesítménynövelésnek. Ugyanakkor érdemi biztonsági előírások sem „nehezítették” a fejlesztők munkáját, így a versenygépek nemcsak erősek, hanem könnyűek is maradhattak. Mindez a raliautók tempójának brutális gyorsaságát és látványos versenyeket eredményezett. Ugyanakkor számos baleset, köztük végzeteses tragédiák is történtek, és ezek végül megpecsételték a B-csoport sorsát. Akkoriban tehát szinte bármit megvalósíthattak a mérnökök, ami az autók gyorsaságát növelte. A futamgyőzelmeket egy idő után összkerékhajtású versenyautókkal aratták, mégis helyt tudott állni ilyen mezőnyben is a hátsókerék-hajtású Mazda RX-7.

Itt további részletek is megtudhatók e Mazda RX-7 versenyautóról: https://www.autovelo.co.uk/collections
Az 1985-ös Tokyo Motorshow sztárja is a Mazda RX-7 raliváltozata volt
Amennyiben hazánkba kerül, kérjük, hogy jelentkezzen új tulajdonosa, hogy közelebbről is megnézhessük ezt az ínyencséget. Köszönjük

A B-csoport megszüntetése előtt nem sokkal, 1985-ben olyannyira jól ment a Mazda a rali világbajnokságban, hogy még dobogóra is állhatott. Egészen pontosan az Acropolis Rally hozta el az emlékezetes sikert, amikor két összkerékhajtású vetélytárs mögött ért be harmadikként a Mazda egy ilyen RX-7 jóvoltából, amilyet most eladásra kínálnak Nagy-Britanniában. Ráadásul konkrétan ez a példány valóban hibátlan és eredeti állapotnak örvend, vagyis a B-csoport megszűnésével sem építették át. Egy gyűjteményben éppúgy jól mutat, mint kiállításokon, találkozókon, sőt akár veteránversenyeken is indulhat majd vele leendő tulajdonosa. Mire képes egy ilyen autó értő kezekben? Az alábbi videóból ez is alaposan kiderül. Valamint az is látható, hogy valóban szükséges profi versenyzői tudás a B-csoportos fenevadak megzabolázásához.