Újra a csúcson

Leggazdagabb kivitelében próbálhattuk a Mazda CX-3 megújult változatát. Revolution Top, összkerékhajtás, automatikus váltó, 150 lóerő. Mi kellhet még? Kiderül a tesztből.

Kisebb-nagyobb mértékben minden évben megújítja típusait a Mazda, és idén több változás is történt a legkisebb SUV esetében. A tavalyi frissítés után idén is érdemi változásokról számolhatunk be. A megújult modellek a „párosan csíkozott” hűtőmaszkról azonosíthatók egyértelműen, hiszen ezt már a legolcsóbb Emotion felszereltségű kivitelek is megkapják. A többi, drágább változat ezenkívül fényes fekete – avagy divatos nevén „zongoralakk” – betéteket is kap a lökhárítóba. Ezekben foglalnak helyet az irányjelzők és a ködfényszórók. Az Attraction felszereltségtől „felfelé” immár a ködfényszórókban éppúgy LED világít, mint az átrajzolt formájú hátsó lámpákban. A most nálunk járt tesztautó lökhárítóinak alján végigfutó króm díszcsík viszont csakis a Revolution Top csúcsváltozat sajátja, az új 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal együtt. Az összhatás magáért beszél.

Letisztult, kevésbé színes, így még elegánsabb a frissített CX-3 utastere

Hasonlóképpen belül is gyorsan beazonosítható a 2018-as modellévű CX-3. Elsősorban a kézifékkar hiányából – ahogy arról már korábban is írtunk. Az elektronikus rögzítőféket ugyanis valamennyi új modell megkapja, akárcsak a két első ülés közötti tárolórekeszt és kartámaszt. Ez utóbbi ékes példája annak, amikor a vásárlói visszajelzéseket meghallgatják a fejlesztői központban, dicséret érte a Mazda mérnökeinek. Bár a lehajtható kartámasz pozíciója nem változtatható, mégis kényelmes. Alatta pedig jól kihasználható, viszonylag tágas és sokoldalúan variálható rekeszek találhatók. Ha az apróbb úti holmik helyett pohár, illetve palacktartóra van szükség, akkor egy-egy ügyes, kihajtható fül jóvoltából azok is biztonságosan elhelyezhetők. Ráadásul az alapváltozat kivételével hátra is jutott lehajtható, italtartós kartámasz.

Finom tapintásúak az Alcantara felületek. Az oldalablakok közül továbbra is csak a vezetőé kap egyérintős kapcsolót

Szintén frissültek az első ülések. Mivel mi a régieket is kényelmesnek találtuk, így komoly változást nem érzékeltünk e tekintetben. Ha csak azt nem, hogy Revolution Top felszereltségű tesztautónkban még a deréktámaszt is gombnyomásra állíthattuk a vezető oldalán, ahol memóriába menthettük kedvenc ülésbeállításainkat. Remek példa a CX-3 nyújtotta igazi nagyautós úri kiszolgálásra. Ezenkívül anyagaiban, színeiben, kárpitozásában és részletmegoldásaiban is megújult a kis Mazda SUV belseje. A csúcsváltozat esetében ez azt jelenti, hogy az eddig kéttónusú üléseket mindenütt egyszínű – esetünkben világos – bőrbe bújtatták. Az ajtókon és a műszerfalon pedig igényes, szürke Alcantara feszül. Ott ugyebár kevésbé kopik, mint az üléseken, viszont jobban szem előtt van, és öröm végigsimítani rajta a kezünket.

Három rekesz, vagy legfeljebb két italtartó és egy rekesz alakítható ki a két első ülés közötti kartámasz alatt

A jelek szerint a Mazda mérnökei követik a divatot. Még az olyan furcsaságokat is, mint az egyre több autóban látható vezetői szokást, amikor várakozás közben nyújtott kézzel a kormánykerék és a műszerfal tetejét „birizgálja” a sofőr. Különben mi másért kapott volna finom tapintású bőrbevonatot a műszereket fedő műanyag lap, csakis itt, a kormánykerék tetejénél? Eltűntek viszont a színes betétek az ajtókról és a középkonzolról, így összességében ezzel is nagyautósabb benyomást kelt a CX-3. Kifejezetten megkomolyodott a típus. No, nem egészen, csupán diszkrétebb a sminkje, de azért még kellőképpen kacér. Hiszen a légbeömlők belsejében maradt egy-egy diszkrét színes karika, amit korábban „indokolhatatlan” jelzővel illettünk. Tesztautónk szinte ugyanilyen külső színű fényezésével együtt viszont már nem találtunk benne kivetnivalót.

Soul Red helyett a CX-3 is Soul Red Crystal fényezéssel rendelhető – 176 900 forintért

Az utasteret érintő további változás, hogy szintén csak az alapváltozat kivételével kap minden modell erős fényre automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükröt. A Takumi kivitel is megújul, a Challenge felszereltségen alapuló ellátmánnyal, bőrkárpitozás nélkül, de továbbra is 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal. Valamint tolatóradarral, elöl fűthető ülésekkel, sötétített hátsó üvegekkel, digitális rádióval, eső- és fényérzékelővel, valamint elektromosan behajtható külső tükrökkel. Várható viszont egy Takumi Plus modell is, a jóval gazdagabb – és a parkolást immár elöl is érzékelőkkel segítő – Revolution felszereltségre épülve. Ez szélvédőhöz vetítő kijelzőt, motoros állítású és memóriás vezetőülést, egyedi megjelenésű 18 colos kerekeket, valamint szintén egyedi kárpitozású belsőt kínál, amilyet korábbi írásunkban mutattunk meg.

Mutasson bárki még egy ilyen kiállású kis SUV típust!

A csúcsot továbbra is a Revolution Top kivitel képviseli, újdonságként újfajta adaptív LED fényszórókkal, automatikus váltó esetén akár megállásig lassító tempomattal és fekete, vagy 60 ezer forintos felárért világos bőrkárpitozással. Benzinmotor választásával az összkerékhajtás és az automatikus sebességváltó együtt csakis az izmosabb, 150 lóerős kétliteres egységgel rendelhető. A CX-3 ezzel is inkább csendes és kényelmes utazóautó, semmint gyorsulási bajnok, de persze nem is arra találták ki. Az automatikus váltó szépen – s ha kell, gyorsan – kapcsolgat a fokozatok között, s az átlagfogyasztás ezúttal nekünk 6,8 literre adódott (a gyári 6,3 literes átlag helyett). A 18 colos kerekein kanyarokban is élvezetesen terelgethető a kis Mazda SUV. Persze így már az útegyenetlenségek is érezhetően jobban eljutnak az utasokig, mint például a kisebb és ballonosabb kerekeken gördülő Mazda2 esetében. Ezt és a térkínálatot leszámítva valóban nagyautós tulajdonságokkal kényeztet a CX-3, érthető, hogy sokak kedvencévé vált.