Takumi másképp

Legkisebb SUV típusánál is meglépte a Mazda azt, amit a Mazda2 kínálatában már láthattunk: újraértelmezte a Takumi felszereltséget a CX-3 esetében is. Lássuk, hogyan sikerült.

Érdekes látni a Mazda példáján egy különleges kiadásnak indult modell karrierét. Más márkáknál is történt már hasonló eset, vagyis hogy az egyszeri sorozat sikere ismétlésért kiáltott, és végül állandó felszereltséggé fejlődött. Ráadásul ezen nem is érdemes csodálkozni, hiszen a különleges sorozatok gyakran követik azt a receptet, hogy némi felárért jelentős többletellátmányt adnak. Így a hagyományos felszereltségű modelleknél jobb ár-érték arányt képviselnek, ami persze könnyen teszi őket népszerűvé. Ezzel pedig már maga a felszereltség elnevezése pozitív tartalommal párosul a márka rajongóinak fejében.

Érdekes, hogy csupa szürke és fekete burkolattal sem unalmas a CX-3 utastere

A fent leírtak zajlottak le a Mazda Takumi esetében is, így manapság már a márka minden típusának kínálatában állandó szereplőként találhatunk ilyen elnevezésű modelleket. Úgy is mondhatnánk, hogy a név maradt, a tartalom viszont változott. A Mazda2 Takumi kapcsán már be is mutattuk, hogyan valósult meg mindez. Most a CX-3 esetében pedig a változást is tetten értük, hiszen korábban is járt már nálunk CX-3 Takumi. Azt a modellt viszont manapság már más néven láthatjuk a Mazda jelenlegi kínálatában. A legfrissebb Mazda6 megjelenése ugyanis kicsit megbolygatta a márka felszereltségi szintjeit és elnevezéseit. Ennek eredményeképpen a korábban a Revolution kivitellel „konkuráló” Takumi a Mazda6 esetében is már a Takumi Plus nevet kapta.

A Takumi felszereltséghez már alapáron járnak parkolószenzorok is a hátsó lökhárítóban

Tehát a csúcsot képviselő Takumi modellek immár Takumi Plus néven futnak a Mazda kínálatában, ugyanakkor továbbra is elérhető „sima” Takumi felszereltség is. Sőt, a CX-3 esetében mindkettő megtalálható a kínálatban. Vagyis a korábban próbált modell frissített változata immár Takumi Plusz néven érhető el, és mellette létezik egy kevésbé felszerelt Takumi is. Pontosan ez utóbbi egy példánya járt nálunk. A Mazda2 Takumi változatához hasonlóan, ez is a józan különcség mintaképe. Talán pontosan ezért lopta be magát hamar a szívünkbe, bőrkárpitozás nélkül is. Hiszen elsőre ez a legszembetűnőbb, ami feltűnik az ajtókat feltárva, például a Takumi Plushoz képest. Már csak azért is, mert a Ketteshez hasonlóan, ez is egyedi üléskárpitot kapott – no, de ne szaladjunk ennyire előre.

AUTO állásban a tükrök is becsukódnak az ajtók zárásával együtt

A Mazda legnagyobb huncutsága a CX-3 Takumi esetében, hogy ez is a típushoz elérhető legnagyobb, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat és sötétített hátsó üvegezést kap, mint a Takumi Plus és a Revolution modellek. Ezekkel kétségtelenül mutatós, sőt dögös a kis Mazda SUV, bár korántsem olyan kényelmes a futása, mint kisebb kerekekkel, de ezt már megszoktuk. Külsőleg tehát aligha különböztethető meg a CX-3 Takumi a kínálat legdrágább tagjaitól. Vagyis, ha úgy tetszik, ez a modell többnek mutatja magát, mint amennyibe kerül – és a prémiummárkává válás útján akár ez is szempont lehet új vevők megtalálásában. Belül már kevésbé sikerült hangsúlyozni a látványt, hiszen mégiscsak a CX-3 palettájának középszintjét képviselő Attraction felszereltség alatt található a Takumi. Így főleg az olcsóbb testvérektől eltérő üléskárpit igyekszik feldobni a hangulatot, de csak diszkréten. Ám a kormánykerék és a váltókar már ezen a szinten is bőrborítást kap.

A korábbi tesztautó fényében elsőre szinte átverésnek tűnt, végül kiderült, hogy a CX-3 kínálatának legésszerűbb ajánlata az új Takumi

A kétliteres, 121 lóerős benzinmotorral hajtott, elsőkerék-hajtású CX-3 Takumi csupán 210 ezer forinttal kerül többe az ugyanilyen hajtáslánccal ellátott, 5,6299 millió forint alapárú CX-3 Challenge modellnél. Ezért cserébe 16 helyett 18 colos kerekeket és sötétített hátsó üvegezést, valamint eső- és fényérzékelőt, hátsó parkolószenzorokat, fűthető első üléseket és digitális rádiót is kapunk a Takumiban. Azaz nemcsak megjelenésében, hanem funkcióját és kényelmét tekintve is jutányos áron ad jóval többet ez a modell, mint olcsóbb társa. A 121 lóerős benzinmotor elsőkerékhajtással és manuális váltóval szintén kiváló választás a kis Mazda SUV-hoz. Elegendő tartalékot rejt ez a motor és a márkától megszokott élvezetes vezethetőségben is partner. Ugyan mi kellhet még a sikerhez? Szerintünk az 5,8399 millió forint alapárú CX-3 Takumi a típus kínálatának talán legjobb ár-érték arányú ajánlata.

 

Comments are closed