Napló 2018

Wankel-motoros típust 2018-ban sem dobott piacra a Mazda, ám megannyi más álom teljesült a Mazda rajongói számára. Ezek közül szemeztünk most, visszatekintve a 2018-as esztendőre.

Elismerjük, hogy nem a Mazda 2018-as eseményeinek összefoglalója ez a bejegyzés, ahogy a Mazdablog sem csupán az aktuális Mazda-eseményekről szól. Sokkal inkább tehát ezúttal is a Mazdablog „szűrőjén” át tekintünk vissza az elmúlt esztendőre, ahogy mi láttuk érdekesnek kedvenc márkánk történéseit.
Igazán tanulságosnak találtuk a 2018-as évet, hiszen mindjárt az év elején az MX-5 egy különleges kiviteléről írtunk, amely „csakis a brit piacon érhető majd el”. Öt hónappal később viszont a hazai piacon is megjelent, sőt mi magunk is kipróbálhattuk a brit különleges kivitellel szinte teljesen megegyező MX-5 Takumi modellt. Persze előtte még egy bejegyzés erejéig megnéztük, milyen az élet télen egy Mazda roadsterrel, aztán – szintén a hideg jegyében – a szibériai CX-5-túráról is írtunk.

Örök kedvenc

Az MX-5 mindannyiunk nagy kedvence, így érthető, hogy minden bizonnyal 2018-ban is erről a típusról született a legtöbb bejegyzés a Mazdablogon. A típus kifejlesztéséről éppúgy írtunk, mint az alapjaira épült más járművekről. A már ismert Mitsuoka újabb és újabb alkotásai mellett egyéb műhelyek művei is feltűntek ebben a műfajban. A legnagyobb „durranás” 2018-ban mégis talán a Mazda3-hoz kötődik, hiszen ebben tesztelték az új SKYACTIV-X rendszert. S, lám, az év végére az új Mazda3 nemzedék is befutott, amelyben majd debütál ez az újdonság. Szintén felkeltette a márka rajongóinak figyelmét a Wankel-motor visszatérésének híre és az új, Toyotával közösen épülő üzem az Egyesült Államokban.

Barátunk már bő 160 ezer kilométert tett meg Hármasával

A jövőbemutató hírek közepette a Mazda6 legfrissebb változata Európában is bemutatkozott, és ki is próbálhattuk dízelmotoros és benzint égető változatát egyaránt. No és persze megünnepeltük a Mazda RX-7 negyvenedik születésnapját. Aztán még egyszer, és megint, egy különleges versenyváltozatot is bemutatva. Szintén tavasszal röppentek fel a hírek az MX-5 izmosodásáról és megújulásáról, ami őszre meg is valósult. Mi közben kipróbáltuk a Mazda2 Takumi kivitelét, éppúgy, mint a megújult CX-3 csúcsváltozatát és az újraértelmezett CX-3 Takumit. Barátunk Hármasában is szépen gyűltek a kilométerek, és azt is megtudhattuk, hogy még meddig olvashatunk erről az autóról itt a Mazdablogon.

Legújabb csapattagunk

Nyilván nem véletlenül írtunk két bejegyzésben is új kedvencünkről, csapatunk Mazda3 MPS ördögfiókájáról. Aztán örömmel számoltunk be arról, hogy már a Mazda típusaiban is elérhetők az Apple CarPlay és az Android Auto szolgáltatások. Biztosak vagyunk benne, hogy a 2019-es esztendő ugyancsak sok szépséget és újdonságot, netán meglepetést is hoz majd minden Mazda-hívőnek. Mi pedig az eddigiek szerint igyekszünk 2019-ben is beszámolni ezekről éppúgy, mint a márka múltjának büszkeségeiről, illetve a Mazdával kapcsolatos egyéb érdekességekről.

 

Comments are closed