Roadsterre(l) fel!

„Egyszerűen japán” néven egy kedves brit városkában minden évben megrendezik a japán autók találkozóját. Idén a Mazda MX-5 harmincadik születésnapja is különleges apropót ad ennek az eseménynek. Légy ott Te is, aztán irány észak!

Július utolsó vasárnapján nyolcadik alkalommal gyűlnek össze a japán autók szerelmesei Nagy-Britannia déli csücskén, hogy egy kellemes napot töltsenek együtt négykerekű kedvenceik jegyében. Idén július 28-a azért is kiemelkedő a Mazda rajongótábora számára, mert ekkor az MX-5 harmincadik születésnapjáról is megemlékeznek a jelenlevők. A rendezvénynek most is a National Motor Museum ad helyet Beaulieu városában, ahová közel ezer japán járművet várnak. Ezeknek mintegy fele összesen 29 autós rajongói klub tagjaiból jön majd össze. A résztvevők persze nem csupán MX-5 (sőt, nem is csak Mazda) roadsterekkel érkeznek, ezen a vasárnapon azonban természetesen a születésnaposok kerülnek a középpontba.

A rendezvény szervezői változatos felhozatalra számítanak, egészen biztosan minden MX-5-nemzedék képviseli majd magát ezen az eseményen. A hagyományokhoz hűen idén is megválasztják a találkozó szépeit. A résztvevők és a látogatók egyaránt szavazhatnak a nekik legjobban tetsző járművekre, és a legtöbb szavazatot kapott szépség mellett a második és a harmadik helyezetteket is díjazzák. Talán még nem szóltunk későn, hogy aki kedvet érez nyári kikapcsolódásként kiruccanni a szigetország déli csücskére, az ellátogathasson Beaulieu városába, a Simply Japanese találkozóra. A hangulatot remekül érzékeltetik a tavaly készült fotók, további információ pedig az alábbi linken érhető el a rendezvényről: https://www.beaulieu.co.uk/events/simply-japanese/

Minden bizonnyal csak az óceán az oka, hogy valószínűleg nem láthatják majd a Beaulieu-ba látogatók Michael DeVuyst szép piros MX-5 NA roadsterét. Michael ugyanis Kanadában vette kezelésbe kedvencét, miután néhány évig eredeti, 1,6 literes erőforrásával használta az autót. 2010 táján viszont úgy döntött, hogy új szívet kap az MX-5. A Warp 9 erőforrás nem erősebb, még csak nem is nyomatékosabb elődjénél. Ám, mivel villanymotorról van szó, álló helyzettől, egyenletesen mozgósítja 136 newtonméteres forgatónyomatékát. A gyorsulás ennek köszönhetően élvezetesebb, mint volt, holott az erőforrás legnagyobb teljesítménye csupán 34 lóerő. Jelenleg a hatótáv sem sokkal több, 35 kilométer. Lítium-ion akkumulátorral ennek akár több mint kétszerese is elérhető, ám most hagyományos ólomsavas akkumulátorcsomag táplálja a villanymotort. Az autó össztömege alig nőtt, így az élmény megmaradt, márpedig tulajdonosának – ahogy az alábbi videóban többször is elhangzik – az élmény a lényeg.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

A legnagyobb nyári melegben az is érthető, ha nemcsak Nagy-Britanniáig, sőt, nem is csupán Kanadáig, hanem még távolabb, akár az Északi-sarkkörig mennél hűsölni – persze, hogy oda is Mazda roadsterrel. Az igazi kemény legények nem is nyáron, inkább tél végén vagy tavasszal mennek sarkköri útra. Egy ilyen kiruccanáson készültek az alábbi fotók is. A Finnországból indult túra Norvégián és Svédországon keresztül vezetett, közel 900 kilométeres távon. Ha már MX-5 – és még véletlenül sem a racionális választásnak mondható CX-5 – „jutott” erre az útra, akkor természetesen nyitott tetővel utaztak, a mínusz 24 fokos hideg ellenére. Csak a havazás vehette rá az utazókat a tető használatára. Kánikulában igazán felüdítőek az alábbi fotók, kellemes hűsölést kívánunk!

Fotók: The Northern Echo – David LF Smith

Fotók: The Northern Echo – David LF Smith

 

Comments are closed