Egy ideje már teljesen természetes, hogy a Mazda modellek nemcsak szépek, hanem kiemelkedően gazdaságosak és biztonságosak is. Olyan azonban még nem volt, hogy egy adott kategóriában egy Mazda legyen a legbiztonságosabb autó. Eddig, ugyanis a népszerű kompakt SUV kategóriában a CX-30 99 százalékos eredménnyel végzett a felnőttek biztonsága kapcsán az Euro NCAP töréstesztjén!

Töréstesztnek vetette alá az amerikai IIHS a legnagyobb Mazdát. A CX-9 eredménye azért is érdekes, mert műszakilag az új CX-5 közeli rokona.

Mint a pirospaprika a pörkölthöz, úgy tartoznak olyan kifejezések, mint a Skyactiv meg a KODO a Mazdához. Az átlagautós talán nem tudja pontosan, hogy milyen technikai részletek, formatervezési irányok vannak a szavak mögött, de biztosan a márkához tudja kötni azokat. Most egy új szlogent kerül ezek mellé, a G-Vectoring Control. Ettől fogja magát minden vezető […]

Megnyugodhatunk, a Mazda CX-3 nagyon biztonságos. Eddig sem volt sok kétségünk erről, de most, hogy az amerikai IIHS is elvégezte a töréstesztet az autón, már igen jól dokumentált eredmények mutatják, mire számíthatunk egy ilyen autóban akkor, ha balesetet szenvedünk.

Írtunk már korábban a Mazda i-ACTIVSENSE biztonsági rendszeréről és azok kellékeiről, ám amint a járművek biztonsági arzenálja, úgy az őket bemutató korszerű megjelenítési lehetőségek is fejlődnek. Most tehát minden korábbinál szemléletesebben mutatják be az alábbi videók a Mazda i-ACTIVSENSE biztonsági technológiáját.

Újra számos médiumban hallhattok, láthattok, olvashattok az utóbbi időben a hibás japán Takata légzsákokkal kapcsolatban, amelyeket a 2000-es években több százezer autóba építettek be. Sajnos 2002-2003-ban Mazda6 modellekbe is beszereltek ilyen hibás alkatrészeket, amelyek cserére szorulnak.

A Nextourer a négy keréken guruló válasz arra, hogyan képzelte a Mazda a jövő luxusautóját 1999-ben. Számos kényelmi funkciója mellett ez a tanulmány már 15 évvel ezelőtt minden tudott, amit ma az i-ACTIVSENSE kínál egy Mazda6-ban.

Ötcsillagos eredménnyel végzett a japán JNCAP töréstesztjén a Mazda6. Az EuroNCAP szintén ötcsillagos minősítése után tehát most a némileg eltérő vizsgálati módszerekkel dolgozó JNCAP laboratóriumában is bizonyított a Hatos.