Felsorolni is hosszú lenne, hogy mennyi biztonsági kiegészítővel bővült egy Mazda felszereltsége csupán az elmúlt tíz-tizenöt évben. Most olyan technológiákról esik szó, amelyekkel a téli vezetés is biztonságosabb és könnyebb.

Van valaki, aki önként néz tévéreklámokat? Az internet legnépszerűbb videó megosztója, a Youtube szerint igen, meglepően sokan. A MazdaUSA csatorna legnépszerűbb filmjei ugyanis reklámok. Hét darab 30 másodperces, kedves kis alkotás, amiknek az üzenete az, hogy Mazdát vezetni jó.

Megnyugodhatunk, a Mazda CX-3 nagyon biztonságos. Eddig sem volt sok kétségünk erről, de most, hogy az amerikai IIHS is elvégezte a töréstesztet az autón, már igen jól dokumentált eredmények mutatják, mire számíthatunk egy ilyen autóban akkor, ha balesetet szenvedünk.

Valljuk be őszintén, a Mazda CX-3 hiába fantasztikusan sikeres hazájában, Európában és a világ sok más táján, egyszerűen nem való a tengerentúlra. Ahogy általában semmilyen kisméretű autó, mert arrafelé azokat nem igazán becsülik sokra. Vagy ez csak előítélet, netán léteznek kivételek? Elképzelhető.

Epekedve várjuk már egy MPS Mazda megjelenését, és az ígéretek szerint 2016-ban nem is várunk hiába. Ám addig, amíg az új Mazda3 MPS piacra kerül, a Tokiói Autószalon standján számos más tanulmányt állít ki a Mazda.

CX-3 tesztautó már kétszer is járt korábban nálunk. Egyszer a legjobban felszerelt dízel, majd a legerősebb benzines változat is tiszteletét tette a Mazdablognál. Bánatukra mindketten automatikus sebességváltóval karöltve érkeztek hozzánk. Már akkor kíváncsiak voltunk, miben lehet más egy kézi kapcsolású változat, a közelmúltban pedig egy hosszú úton ki is próbáltuk.

Még a nyáron nyert egész hétvégére szóló tesztvezetést Hobok Erika egy Mazda CX-3-mal, és megkértük, hogy ossza meg a „Mazdás hétvégéjén” szerzett tapasztalatait, élményeit. Elöljáróban csak annyit, hogy a nyereményjáték lezárása után barátai, ismerősei, családtagjai vele együtt örültek a nyereményautónak. E győzelemmel ugyanis megdőlt számukra az a tézis a szkeptikusok fejében, miszerint az ilyen játékok győztesei […]

Többször írtunk már az amerikai Consumer Reports szervezet felméréseiről, amelyek röviden a tengerentúli fogyasztók érdekeit tartják szem előtt. Nyáron ismét vizsgálatnak vetették alá a Mazda két új termékét, lássuk hát, hogyan szerepeltek.

Lassan vége a nyárnak és azt gondoljuk: a szeptemberrel indult újra az élet. Főleg igaz ez az iskolák mellett a kereskedelemre, és talán még hatványozottabban az autókereskedelemre. A Mazdablog együttműködő partnere idén viszont nem ezt tapasztalta, és ebben nagy szerepe van a CX-3-nak is.

Őszintén szólva eddig még talán egyik tesztautót sem vártuk ennyire, mint a CX-3 dízel változatát. Ez több tényezőből adódott. Egyrészt érdekesnek ígérkezett maga a konstrukció, másrészt az új, 1,5 literes dízel erőforrással is ez volt az első találkozásunk.

Nem elég, hogy más piacokhoz képest Magyarországon viszonylag sokat kell várnunk a Mazda legújabb roadsterére, ráadásul még hetente érkeznek a fotók mutatósabbnál mutatósabb új MX-5 modellekről, a világ minden tájáról. Most éppen egy tuningolt japán példányra leltünk. Ja, és van ott még egy CX-3 is – meg a Mazda összes többi típusa.