Mi még csak álmodozhatunk egy hétüléses új Mazdáról, pedig a világ egyre több fertályán válik már ez valósággá. Ráadásul még csak nem is a CX-9 jóvoltából.

Töréstesztnek vetette alá az amerikai IIHS a legnagyobb Mazdát. A CX-9 eredménye azért is érdekes, mert műszakilag az új CX-5 közeli rokona.

Felsorolni is hosszú lenne, hogy mennyi biztonsági kiegészítővel bővült egy Mazda felszereltsége csupán az elmúlt tíz-tizenöt évben. Most olyan technológiákról esik szó, amelyekkel a téli vezetés is biztonságosabb és könnyebb.

Röviden és tömören összefoglalható a Mazda tavalyi éve: tovább dübörgött a SKYACTIV és a KODO, valamint egy új szlogen, a G-Vectoring Control is melléjük került, de Wankel és MPS nem érkezett.

Hiába, az ősz többnyire csapadékos. Hol eső hull, hol hó, a Mazda fölött pedig a díjak felhői nyíltak meg és árasztják el ismét megannyi elismeréssel kedvenc márkánkat. Mert megérdemli!

Írtunk már arról, hogy a Los Angeles Auto Show sztárja a Mazdánál valószínűleg a vadonatúj CX-9 lesz, és lám, be is következett a várva várt nap. Ráadásul nem csupán lerántották a leplet az újdonságról, hanem szinte mindent el is árultak róla. Majdnem mindent.

Túlzás lenne azt állítani, hogy hatalmas meglepetést okozott a Mazda Koeru tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon, nyilván nem is ez volt a célja. Viszont megjelenésével alapot adott a márka legnagyobb SUV típusának vonalairól, ami azért lehet érdekes, mert az új CX-9 talán már nem csak Amerikának készül.

CX-3, CX-5, no meg a nagy elődök, CX-7 és CX-9 nyomába szegődünk, hogy kiderítsük, honnan kerültek a Mazda kínálatába. A márka szabadidő-autós történelmi áttekintése következik.

Tavaly év végén szép csöndben új típus jelent meg a Mazda palettájának csúcsán Magyarországon. A diszkrét csend azóta is tart, ami bizonyos szempontból érthető, hiszen a CX-9 egyáltalán nem új típus. Tőlünk nyugatabbra és keletebbre is piacon van már évek óta.