Egy Mazda élete – A negyedik szeánsz

Kis híján három éve követjük nyomon Barátunk újonnan vásárolt Mazda3-asának életét itt a Mazdablogon, és már a 80 ezer kilométernél esedékes karbantartáson esett át a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében. A rutinműveleteken kívül csupán egy szoftverfrissítésre volt szükség, mivel az autó továbbra is kiváló állapotnak örvend, és problémamentesen szolgálja Barátunkat.

Egy Mazda élete – Tükröm, tükröm…

Legutóbb nyitva hagytunk egy kérdést Barátunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3-asának 60 ezer kilométeres szervizlátogatása kapcsán, amelyre a Mazda németországi központjától vártuk a választ. Karácsony előtt pozitív visszajelzés érkezett, vagyis jóváhagyták a motoros behajtáskor néha akadozó bal oldali visszapillantó tükör garanciális cseréjét. Barátunk pedig a Mazdacentrum Budafoki úti márkaszervizében elvégeztetett műveletet egy tolatássegítő radar beszereltetésével is kiegészítette.

Egy Mazda élete – Első kör a Föld körül

Természetesen csak képletesen tette meg első körét bolygónk körül barátunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3-asa, ám az alig több mint egy év alatt elért 40 ezer kilométeres futásteljesítmény egyúttal azt jelenti, hogy esedékessé vált a második időszakos szervizlátogatás. Barátunk ezúttal is az Autó Mirai Kft. műhelyét kereste fel a művelet elvégeztetésére, ahova mi is elkísértük.

Egy Mazda élete – Beépített navigátor

Jó ideje nem adtunk hírt barátunk Mazda3-asáról, amelynek pontosan egy évvel ezelőtti átvétele óta követjük nyomon életét, elsősorban az üzemeltetési tapasztalatok szempontjából. Ez egyben jót is jelent, hiszen az autó problémamentesen, rendkívüli események, illetve kellemetlen meglepetések nélkül, maximálisan megbízhatóan teszi a dolgát napról napra, immár több mint 35 ezer kilométerrel a számlálójában. Mostani beszámolónk apropója az, hogy tavaly év vége óta a beépített navigációs rendszer szolgál az autóban, barátunk nagy megelégedésére.

Egy Mazda élete – Nyáriasan

Jó ideje nem adtunk hírt barátunk Mazda3-asáról, amelynek a megvásárlás pillanatától kezdve nyomon követjük sorsát itt, a Mazdablogon. Ennek egyszerűen csak az az oka, hogy nem történt semmi említésre méltó a járművel. Hibátlanul teszi a dolgát a mindennapokban, kilométerről kilométerre megerősítve barátunk számára, hogy jól döntött.

Egy Mazda élete – Túl az első olajcserén

Újabb említésre méltó esemény történt barátunk Mazda3-asával. A jármű alig több mint ötezer kilométert futott, és máris túlesett az első szervizelésen az Autó Mirainál! Persze meghibásodásról vagy műszaki problémáról szó sincs, az autó hibátlanul teszi a dolgát, csupán az első „nullrevíziós” olajcseréről. Minden új motorban javasolt az első néhány ezer kilométer után lecserélni az olajat, hogy ha esetleg kis fémrészecskék szabadultak fel valahonnan a bejáratás során vagy még az összeszereléskor kerültek be, akkor ezek távozhassanak az olajjal együtt.

Egy Mazda élete – Fogyasztás: ötös!

Még másfél hónap sem telt el azóta, hogy forgalomba állt barátunk új Mazda3-asa, máris ötezret mutat a kilométer-számlálója. Ez alatt az átlagos üzemanyag-fogyasztása száz kilométerenként 6,3-6,5 literre adódott a tankolt mennyiségekből számolva, miközben a fedélzeti számítógép rendre, következetesen 0,3 liter/100 kilométerrel nagyobb értéket szokott mutatni a valósnál.