Irigykedve pillanthatunk az Atlanti-óceán túloldalára, ahol a Skip Barber versenyzőiskolában Mazdákkal sajátítják el az autóversenyzés tudományát a feltörekvő pilótajelöltek.

Megosztja a Formula 1 nézőit, viszont a hosszú távú autóversenyzés kedvelői számára már megszokott, hogy a futamok szerves részét képezi az üzemanyag–spórolás. A Mazda pont ezért a dízelmotorra szavazott, amikor tavaly a Mazda6-ból versenyautót épített a Grand-Am sorozatba. Jó döntésnek bizonyult, hiszen a csapat hazavihette a bajnoki trófeát.

Mit nekünk Formula 1, amikor a Mazdának saját  nyitott kerekes versenyszériája is létezik! Ráadásul a világon egyedülálló módon Wankel-motor hajtja a mezőny összes autóját. Persze – mint a legtöbb ilyen kiírásban – a Pro Mazda sorozatban is ugyanolyan karosszériákkal versenyeznek, ám ez nem von le, sokkal inkább hozzátesz a verseny izgalmaihoz.

Örökre beírta magát a történelemkönyvekbe a Mazda Le Mans-i versenyautója és nem csak azért, mert megszerezte a győzelmet. Ha a jövőben sem változnak a szabályok, akkor az egyetlen Wankel-motoros versenyautó marad a 24 órás verseny történetében a Mazda 787B!