Egy Mazda élete – Félidőben

Amikor Barátunk megvette új Mazda3 G100 autóját, amelynek életét azóta figyelemmel kísérjük, úgy tervezte, hogy körülbelül 9-10 évig és 300 ezer kilométeres futásteljesítményig tartja meg. Nos, elérkeztünk a feléhez, a jármű januárban lesz ötéves és elhagyta a számlálója a 160 ezer kilométert. Így ismét átesett egy kötelező karbantartáson a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, ám egyéb beavatkozásra ezúttal sem volt szükség.

Egy Mazda élete – 140 felett is gondtalanul

Aki arra számít, hogy most leírjuk, mekkora élmény a Mazda3 G100 modellel száguldozni, annak csalódnia kell. A címben szereplő szám ugyanis arra utal, hogy Barátunk Mazda3-asa, amelynek életét új kora óta nyomon követjük, túlesett a 140 ezer kilométernél esedékes kötelező karbantartáson a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében.

Egy Mazda élete – Túl a százon

Pontosan három év és három hónap kellett ahhoz, hogy Barátunk új kora óta nyomon követett Mazda3-asa elérje a százezer kilométeres futásteljesítményt. Fontos fordulópont ez egy autó életében, régebben ilyenkor fordult át először a kilométer-számláló nullára. Ám Barátunk Mazdája még most is minden szempontból újszerű állapotnak örvend. Nem is volt szükség más beavatkozásra a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében végzett időszakos karbantartáson, mint a motorolaj és az olajszűrő cseréjére.

Az én Mazdám egy olyan…

Bár manapság jóval kisebb karbantartási igényei vannak egy személyautónak, mint akár 20-30 évvel ezelőtt, legalább évente azért még most is illik ellátogatni autónkkal a szervizbe. Jó, hogy a Mazda-tulajdonosoknak ehhez, sőt az autó eladásához is segítséget nyújt a MyMazda alkalmazás és a digitális szerviznapló.