Sokakat meglepett, pedig a márkát ismerők már régóta tudtak róla, hogy a Mazda dolgozik első elektromos autóján. Október 23-án aztán bemutatkozott a sorozatgyártásra kész MX-30, amelyet a Mazdás közönség eddig vegyes érzelmekkel fogadott.

A Colorado államban működő Flyin’ Miata cég régóta foglalkozik V8-as motorok beépítésével különböző autókba. Kapcsolatuk a Mazda Miatával még a nyolcvanas évek végén kezdődött, amikor egy régi vásárlójuk bevitt egy MX-5-öt a műhelybe.

E bejegyzés előző részében már írtunk a Mazda MX-sorozatának legkisebb tagjáról – legalábbis a számozást illetően, hiszen valójában az MX-3 korántsem kisebb az MX-5 roadsternél. Viszont mindegyiknél kétségtelenül nagyobb mostani írásunk főszereplője, azaz a másik MX-kupé.

Némely piacokon ugyan „álneveken”, de hajdanán léteztek más MX-típusok is a Mazda MX-5 mellett. Megjelenése után nem sokkal két másik MX is megjelent az MX-5 „alatt és felett”, ezek egyike következik most.