Kis híján három éve követjük nyomon Barátunk újonnan vásárolt Mazda3-asának életét itt a Mazdablogon, és már a 80 ezer kilométernél esedékes karbantartáson esett át a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében. A rutinműveleteken kívül csupán egy szoftverfrissítésre volt szükség, mivel az autó továbbra is kiváló állapotnak örvend, és problémamentesen szolgálja Barátunkat.

Mint a pirospaprika a pörkölthöz, úgy tartoznak olyan kifejezések, mint a Skyactiv meg a KODO a Mazdához. Az átlagautós talán nem tudja pontosan, hogy milyen technikai részletek, formatervezési irányok vannak a szavak mögött, de biztosan a márkához tudja kötni azokat. Most egy új szlogent kerül ezek mellé, a G-Vectoring Control. Ettől fogja magát minden vezető […]

Egy márkablognál joggal érheti az a vád a szerzőket, hogy elfogultak. Mi éppen ezért igyekszünk szem előtt tartani az objektivitást, mint legfőbb erényt. Ha ebből az adódik, hogy negatívumokat is fel kell sorolni az adott autóról, ám legyen, megtettük ezt már korábban is. A CX-5 azonban olyan tapasztalatokkal gazdagított, amelyekre én magam sem számítottam.

A Mazda fél évszázaddal ezelőtti aktuális kínálatát nézve észrevesszük a beszédes Familia nevet. A típus különféle generációi világszerte milliók családtagjai lettek. Ezúttal mai reinkarnációja, a Mazda3 történetét mutatjuk be.

Ötcsillagos eredménnyel végzett a japán JNCAP töréstesztjén a Mazda6. Az EuroNCAP szintén ötcsillagos minősítése után tehát most a némileg eltérő vizsgálati módszerekkel dolgozó JNCAP laboratóriumában is bizonyított a Hatos.

A mai legkisebb Mazda koncepciója jelentősen megváltozott az évek során. A korábbi generációk praktikus vonásai mellett ma a sportosság vonalai is kidomborodnak a Mazda2-n. Mondhatnánk: a kocka el van vetve.

Kevés más márka értékesítési eredményeiről érdemes szót említeni, mint a Mazda, hiszen az európai újautó-eladások bizony nem éppen biztatóak. A Mazda mégis rekordmértékben tudta növelni eladásait és bevételeit Európában és világszinten egyaránt.