Egy Mazda élete – A negyedik szeánsz

Kis híján három éve követjük nyomon Barátunk újonnan vásárolt Mazda3-asának életét itt a Mazdablogon, és már a 80 ezer kilométernél esedékes karbantartáson esett át a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében. A rutinműveleteken kívül csupán egy szoftverfrissítésre volt szükség, mivel az autó továbbra is kiváló állapotnak örvend, és problémamentesen szolgálja Barátunkat.

Látvány a négyzeten

Elképesztő dinamikával bővítette a termékpalettáját az elmúlt években a Mazda. Szinte a teljes kínálat megújult és aztán modellfrissítésből is jutott bőven. Egy ideje azonban nincs jelentős újdonság. Ez a helyzet teljesen természetes, ilyenkor a gyártók és az importőrök és a kereskedők izgalmas kiegészítőkkel próbálják fenntartani az érdeklődést a modellek iránt.

Mindent a szemnek?

Van valaki, aki önként néz tévéreklámokat? Az internet legnépszerűbb videó megosztója, a Youtube szerint igen, meglepően sokan. A MazdaUSA csatorna legnépszerűbb filmjei ugyanis reklámok. Hét darab 30 másodperces, kedves kis alkotás, amiknek az üzenete az, hogy Mazdát vezetni jó.

Előttem az utódom

Tizenöt esztendő hosszú idő. Főleg a gépjárműiparban, ahol gyakorlatilag ez két teljes modellciklust jelent. Mostani bejegyzésünk két főszereplője között pedig épp ekkora a korkülönbség. A sok hasonló paraméter mellett arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyire eltérő karakterek.

Művészet és Mazda

Szép dolog a művészet, legfőképpen azért, mert mindenki másképpen vélekedik róla. Akadnak, akik csak a Bartók rádióban hallanak és a Szépművészeti Múzeumban látnak művészetet és szinte minden egyebet elutasítanak. Másoknak egy Mazda RX hátsó kerekeivel rajzolt aszfaltmotívum is igazi műremek, nem beszélve az előadásmódról. Az e kettő közötti űrről, illetve még inkább e kettő találkozásáról szól mostani bejegyzésünk.

Szép is, jó is

Nehéz mindenkinek a kedvére tenni, a legtöbbek ízlésének megfelelő autót rajzolni. Aztán ezt nem csupán prototípusként, hanem sorozatgyártásra alkalmas formában, korszerű, minőségi, gazdaságos technikával ellátva, ráadásul élvezetes használatot, vezethetőséget biztosítva meg is valósítani. Többször. Persze a Mazdának ez sikerül és megint megkapta érte a jutalmát.

Egy Mazda élete – Tükröm, tükröm…

Legutóbb nyitva hagytunk egy kérdést Barátunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3-asának 60 ezer kilométeres szervizlátogatása kapcsán, amelyre a Mazda németországi központjától vártuk a választ. Karácsony előtt pozitív visszajelzés érkezett, vagyis jóváhagyták a motoros behajtáskor néha akadozó bal oldali visszapillantó tükör garanciális cseréjét. Barátunk pedig a Mazdacentrum Budafoki úti márkaszervizében elvégeztetett műveletet egy tolatássegítő radar beszereltetésével is kiegészítette.

Variációk MPS-re

Ó, hol vannak már azok az évek, amikor MPS változat készült a Mazda3-ból. Manapság már inkább az új Mazda3 MPS képe lebeg a szemünk előtt, hiszen egyesek tudni vélik, hogy 2016-ban a jelenlegi generációból is érkezik egy ilyen legerősebb kivitel. Most azonban nem erről esik szó az alábbiakban, hanem az előző Mazda3 MPS modellről.

Díjeső

Hiába, az ősz többnyire csapadékos. Hol eső hull, hol hó, a Mazda fölött pedig a díjak felhői nyíltak meg és árasztják el ismét megannyi elismeréssel kedvenc márkánkat. Mert megérdemli!