Amikor két esztendővel ezelőtt hazatért a Mazdablog maroknyi csapata a Genfi Autószalonról, vegyes érzelmeink voltak az utazást illetően. A Mazda6 Sportkombi akkor felemás eredménnyel vizsgázott, most pedig arra voltunk kíváncsiak, mi változott a modellfrissítésnek köszönhetően.

Epekedve várjuk már egy MPS Mazda megjelenését, és az ígéretek szerint 2016-ban nem is várunk hiába. Ám addig, amíg az új Mazda3 MPS piacra kerül, a Tokiói Autószalon standján számos más tanulmányt állít ki a Mazda.

Előrebocsátjuk, nem csak a Mazda MX-5 tulajdonosoknak szól a most következő poszt. Lényegében egy nagyobbacska ugrásra tőlünk fantasztikus kalandban lehet része a hegyi kanyargást kedvelőknek, bármelyik Mazda típussal!

Nem elég, hogy más piacokhoz képest Magyarországon viszonylag sokat kell várnunk a Mazda legújabb roadsterére, ráadásul még hetente érkeznek a fotók mutatósabbnál mutatósabb új MX-5 modellekről, a világ minden tájáról. Most éppen egy tuningolt japán példányra leltünk. Ja, és van ott még egy CX-3 is – meg a Mazda összes többi típusa.

Jellemzően több szempontot figyelembe véve, minden aspektusból körüljárva vizsgálják az egyes autótípusokat a különféle díjakat és elismeréseket odaítélő szervezetek zsűritagjai. Persze azért vannak például csak a dizájnt, vagy csak a motorokat minősítő megmérettetések, sőt olyan is, ami az autó enteriőrjét veszi nagyító alá. Egy ilyen utóbbin nyert a Mazda6.

Akár egy tehergépjármű hajtásképletéről is szólhatna a következő bejegyzés a cím alapján, de minden Mazda rajongó megnyugodhat, nem arról írunk a következőkben. Egy számunkra sokkal érdekesebb főszereplője van a mostani bejegyzésnek, mégpedig a Mazda6 új, négykerék-meghajtású kivitele.

Nagyon vártuk már az első frissített Mazda6 tesztautót, ami kezeink közé került. Leginkább azért, mert érdekes kombinációnak ígérkezett, hiszen sosem járt még nálunk sem lépcsőshátú, sem benzines erőforrással szerelt változat a Mazda zászlóshajójából.

Szép kihívásra vállalkoztunk a megújult Mazda6 vetélytársainak feltérképezésével, hiszen egy különc márka termékének nem is olyan egyszerű reális vetélytársakat találni. Az árban hozzáillők teljesítményben nem stimmelnek, a teljesítményben hozzáillők meg árban, vagy valami egyéb ok miatt lógott ki a ki a lóláb, mire összeállt a végleges lista.

Hamar begyűjtötte a piros pontokat a Mazda három elsőse, hiszen közülük még csak az egyik érkezett meg a magyar piacra. Így viszont elmondható, hogy a márka mindhárom új típusának formatervi munkáját hivatalosan is elismerte a szakma. Gratulálunk!

Tavaly a Los-Angeles-i autószalonon mutatkozott be a ráncfelvarráson átesett Mazda6, amit már mi is nagyon szeretnénk megkaparintani legalább néhány kör erejéig. Várakozás közben – türelmet erőltetve magunkra – vizslatjuk a nemzetközi menetpróbákat.