Létezik Észak-Amerikában egy autómárka, amelynek termékei kizárólag az Egyesült Államokban és Kanadában érhetők el. A viszonylag friss jogosítványosokat célzó, fiatalos beállítottságú márka maga is a 21. század szülötte és a Toyota áll mögötte. No, de mi köze a Scionnak a Mazdához? Mindjárt kiderül.

Tartja a ritmust a Mazda az élvonallal, amit mi sem bizonyít jobban, mint a Mazda6. A zászlóshajó ugyanis alig több mint két évvel megjelenése után érdemi változásokat hozó módosításokkal jelent meg a Los Angeles Auto Show standján. Ezek jóvoltából továbbra is kategóriája élbolyában mutat példát a tekintetben, hogyan kell középkategóriás autót építeni a 2010-es évek […]

Bár hazájában korántsem olyan népszerűek a dízelmotorok, mint Európában, azért a Mazdának így is sikerül olyan példányokat fejlesztenie és gyártania a gázolajégető erőforrásokból, amelyek a versenypályán ugyanúgy megállják a helyüket, mint a hétköznapokban. Sőt, rekorddöntésre is kiválóan alkalmasak, mint legutóbb.

Megosztja a Formula 1 nézőit, viszont a hosszú távú autóversenyzés kedvelői számára már megszokott, hogy a futamok szerves részét képezi az üzemanyag–spórolás. A Mazda pont ezért a dízelmotorra szavazott, amikor tavaly a Mazda6-ból versenyautót épített a Grand-Am sorozatba. Jó döntésnek bizonyult, hiszen a csapat hazavihette a bajnoki trófeát.

A Mazda6 kategóriájában a legsikeresebb japán típus mifelénk, amely ráadásul 2002-ben elindította a márka „megújulási hullámát”. Az idevezető utat a Mazda 626 taposta ki, és a Capella hírneve alapozta meg. Összefoglaltuk a típus családtörténetét!

Közel háromezer kilométeren keresztül voltunk útitársak. Eközben együtt voltunk a városokban, autópályákon és autóutakon egyaránt. Átszeltünk hegyeket-völgyeket négy országon keresztül. Bár mindezt alig egy hét alatt tettük, azt hiszem egészen jól kiismertük egymást.

Vitathatatlan, hogy a friss Mazda típusok mindegyike a sportosság szellemét tükrözi megjelenésében és menetdinamikájában egyaránt. Ha azonban olyan járműre vágyunk, amivel a márkatársak arzenáljából is kitűnhetünk, a tavalyi SEMA Show  Mazda standján érdemes kezdeni a keresgéléstt.

Ötcsillagos eredménnyel végzett a japán JNCAP töréstesztjén a Mazda6. Az EuroNCAP szintén ötcsillagos minősítése után tehát most a némileg eltérő vizsgálati módszerekkel dolgozó JNCAP laboratóriumában is bizonyított a Hatos.

Egyszerre kombi, sportautó, kabrió, pickup és szabadidő-autó a Mazda 2001-es MX Sport Tourer tanulmányautója. No meg elsőkerék-hajtású, hátsókerék-hajtású és összkerékhajtású, valamint hibrid is.

Lassan egy vadászrepülő radarrendszerével vetekszik egy korszerű személyautó – esetünkben a Mazda6 – érzékelő-fegyvertára. És ez még csak a kezdet, hiszen melyik autógyár ne dolgozna a még profibb arzenált megkövetelő, sofőr nélkül „vezető” járművön? Radarok, kamerák, érzékelők figyelik vezetésünket, óvják az utasokat. A Mazda6-ban az alábbi módon.

Kevés más márka értékesítési eredményeiről érdemes szót említeni, mint a Mazda, hiszen az európai újautó-eladások bizony nem éppen biztatóak. A Mazda mégis rekordmértékben tudta növelni eladásait és bevételeit Európában és világszinten egyaránt.