Kis erős

Írtunk már a legfrissebb Mazda MX-5 nemzedék teljesítményét ért kritikákról éppúgy, mint az egyik brit tuningcég tálalásában kínált megoldásról, a kétliteres motor kapcsán. A BBR az 1,5-ös motort is kezelésbe vette.

Élvezetes búcsúzkodás

Melengető napsütés, gyönyörű őszi színekbe burkolózott táj, kisforgalmú, kanyargós, dimbes-dombos utak, szép műemlékek, kellemes társaság és több mint száz rendkívül változatos Mazda MX-5. Semmi nem hiányzott ahhoz, hogy a rendkívül népes Magyar MX-5 Klub több mint száz tagja egy nagyszerű élményautózással búcsúztassa el az idei roadster-szezont október közepén.

Így az igazi

Ismerkedésünk a Mazda MX-5 RF kivitelével fordítottra sikerült. Hiszen a végére illik hagyni a desszertet, mi mégis először a drágább, automatikus váltós modellt próbálhattuk ki, és csak most kaptuk kezeink közé a kézi váltós változatot. Persze felszereltségében ez sem éppen alapkivitelű, de nem is ez a lényeg.

Szabadjára engedték a gyeplőt

Minden idők legnagyobb Miata-találkozóját rendezte meg a Magyar MX-5 Klub Egyesület szeptember elején a Hungaroringen, a Mazda Motor Hungary Kft. támogatásával. Mintegy 250 roadster gyűlt össze a pályán, amelyek közül jó néhány a szomszédos országokból érkezett. A résztvevők élményautózhattak a versenypályán, szlalomversenyen mérhették össze autójuk és saját maguk tudását, vezetéstechnikai tréningen gyakorlatozhattak, illetve megszavazhatták a legszebb Miatákat.

Klasszikusan modern

Gondolhatnánk, hogy ismerjük a Mazda MX-5 negyedik nemzedékét, hiszen több tesztautó is járt már nálunk. Arról is szó esett, hogy tervezésekor az MX-5 első generációja lebegett a mérnökök szeme előtt. Hogyan zajlott ez a folyamat? Erről szól mostani írásunk.

248 lóerős MX-5

Van már viszonylag egyszerű megoldás a Mazda MX-5 gyári erőforrásának teljesítménynövelésére. A BBR tuningcég ugyanis piacra dobta a japán roadster jelenlegi generációjának turbófeltöltős teljesítménynövelő csomagját.

Hangulatvadász

Teljesen új ügyfélkört szólít meg a Mazda az MX-5 RF automatikus váltóval ellátott kivitelével. Legalábbis ott, ahol eddig nem kínálták az MX-5 előző generációjának acéltetős változatát kuplungpedál nélkül, vagyis például hazánkban. Lássuk, miért gondoljuk így.

Mitsuoka Himiko

Bejegyzésünk címe nem egy japán köszöntés vagy szólás-mondás, hanem a képen látható jármű neve. Kizárólag jobbkormányos kivitelben készülnek a Mitsuoka márka típusai, így a Himiko roadster is. Nagy-Britanniában viszont kínálják termékeiket, így Európában sem elérhetetlenek. Szervizelésük pedig kifejezetten egyszerűnek mondható.