Az ősz beköszöntével sikerült végre megkaparintanunk a jubileumi kivitelek egyikét. Az MX-5 30th Anniversary Edition 0044-es sorszámú RF változata majd egy hetet töltött nálunk. Elöljáróban annyit bocsátanánk előre: kellemes hét volt.

Szeptember 21-én ismét a miatások játszóterévé vált a Hungaroring, ugyanis a Magyar MX-5 Klub itt tartotta hagyományos Éves Nagytalálkozóját. Több mint háromszáz kis Mazda roadster ficánkolt egész nap a legendás aszfaltcsíkon, ezenkívül persze más érdekességek és programok is várták a résztvevőket.

Teljesítményével is a prémiummárkák roadsterei közé emelkedett a könnyű és virgonc Mazda MX-5. Így, a típusfrissítés óta immár 184 lóerős kétliteres modell tehát a lóerők tekintetében is összevethetővé teszi a német triumvirátus tagjaival a Mazda roadsterét. Lássuk, hogyan áll helyt!

Mindenki látott már büfévé átalakított négykerekűt – esetleg kétkerekűt, ha utánfutóról beszélünk, lásd Üvegtigris – ám olyat aligha, mint amit most mutatunk. Hiszen mi lehet az ideális jármű utcai árusításhoz? Naná, hogy a Mazda MX-5!(?)

Minden bizonnyal sokan megbocsátanak nekünk, hogy az MX-5 rajongótáborával együtt itt a Mazdablogon sem győzünk megemlékezni a világ legnépszerűbb roadsteréről. Hiszen ritkán ünnepelhetünk ilyen kerek évfordulót, mint az idén 30 éves MX-5 esetében.

Újabb izmosított Mazda modellel rukkolt elő az e témában már komoly tapasztalattal rendelkező brit BBR. Az alany ezúttal is az MX-5, a végeredmény pedig – majdnem – minden eddigit felülmúl. Vajon mit hoztak ki a roadsterből?