248 lóerős MX-5

Van már viszonylag egyszerű megoldás a Mazda MX-5 gyári erőforrásának teljesítménynövelésére. A BBR tuningcég ugyanis piacra dobta a japán roadster jelenlegi generációjának turbófeltöltős teljesítménynövelő csomagját.

Hangulatvadász

Teljesen új ügyfélkört szólít meg a Mazda az MX-5 RF automatikus váltóval ellátott kivitelével. Legalábbis ott, ahol eddig nem kínálták az MX-5 előző generációjának acéltetős változatát kuplungpedál nélkül, vagyis például hazánkban. Lássuk, miért gondoljuk így.

Mitsuoka Himiko

Bejegyzésünk címe nem egy japán köszöntés vagy szólás-mondás, hanem a képen látható jármű neve. Kizárólag jobbkormányos kivitelben készülnek a Mitsuoka márka típusai, így a Himiko roadster is. Nagy-Britanniában viszont kínálják termékeiket, így Európában sem elérhetetlenek. Szervizelésük pedig kifejezetten egyszerűnek mondható.

A jóból soha nem elég

Mindig arra törekszünk, hogy a lehető legkülönfélébb érdekességeket gyűjtsük össze a Mazda háza tájáról, az MX-5 pedig sűrűn visszatérő téma. Nem lehet neki ellenállni, egyszerűen megunhatatlan! Ezúttal három videóval kedveskedünk az MX-5 rajongók legnagyobb örömére.

Jöhet a tél!

Most már nyugodtan jöhet a tél, hiszen a Magyar MX-5 Klub megtartotta hagyományos őszi szezonzáró gurulását. Október 16-án mintegy negyven Mazda MX-5 NA, NB és NC járta be konvojban a Felvidéket az Esztergom-Selmecbánya-Rétság-Esztergom útvonalon. Az időjárás is kegyes volt a lelkes roadsteresekhez, így napközben nyitott tetővel élvezhették a kanyargós kis utakat.

Látvány a négyzeten

Elképesztő dinamikával bővítette a termékpalettáját az elmúlt években a Mazda. Szinte a teljes kínálat megújult és aztán modellfrissítésből is jutott bőven. Egy ideje azonban nincs jelentős újdonság. Ez a helyzet teljesen természetes, ilyenkor a gyártók és az importőrök és a kereskedők izgalmas kiegészítőkkel próbálják fenntartani az érdeklődést a modellek iránt.

Az erő még nem minden

Behuppansz, egészen pontosan le. Olyan mélyre, amilyen mélyre talán még soha nem ültél. Egyetlen mozdulattal kinyitod a ponyvatetőt. Kinyomod a kuplungot és megnyomod az indítógombot. Egy pár másodpercig hallgatod az életre kelő motor duruzsolását, majd „megkínálod” néhány gázfröccsel. Aztán sebességbe teszed a váltót, felengeded a kuplungot és élvezed ahogy az erőforrás érces koncertje közben a hajadba markol a szél. Nincs még egy ilyen autó…