Minden idők legnagyobb Miata-találkozóját rendezte meg a Magyar MX-5 Klub Egyesület szeptember elején a Hungaroringen, a Mazda Motor Hungary Kft. támogatásával. Mintegy 250 roadster gyűlt össze a pályán, amelyek közül jó néhány a szomszédos országokból érkezett. A résztvevők élményautózhattak a versenypályán, szlalomversenyen mérhették össze autójuk és saját maguk tudását, vezetéstechnikai tréningen gyakorlatozhattak, illetve megszavazhatták a […]

Gondolhatnánk, hogy ismerjük a Mazda MX-5 negyedik nemzedékét, hiszen több tesztautó is járt már nálunk. Arról is szó esett, hogy tervezésekor az MX-5 első generációja lebegett a mérnökök szeme előtt. Hogyan zajlott ez a folyamat? Erről szól mostani írásunk.

Egészen biztosan nem ismerik igazán a Mazda kínálatát azok, akik erősebb motorokat hiányolnak a motortérbe. Hiszen az alábbi példákból is látható, hogy némi tuniggal mire képesek valójában a Mazdák.

Van már viszonylag egyszerű megoldás a Mazda MX-5 gyári erőforrásának teljesítménynövelésére. A BBR tuningcég ugyanis piacra dobta a japán roadster jelenlegi generációjának turbófeltöltős teljesítménynövelő csomagját.

Teljesen új ügyfélkört szólít meg a Mazda az MX-5 RF automatikus váltóval ellátott kivitelével. Legalábbis ott, ahol eddig nem kínálták az MX-5 előző generációjának acéltetős változatát kuplungpedál nélkül, vagyis például hazánkban. Lássuk, miért gondoljuk így.

Noha a közmegegyezés úgy tartja, a külcsínnél a belbecs sokkal fontosabb, az autók világában ez a mondás nem feltétlenül állja meg a helyét.

Bejegyzésünk címe nem egy japán köszöntés vagy szólás-mondás, hanem a képen látható jármű neve. Kizárólag jobbkormányos kivitelben készülnek a Mitsuoka márka típusai, így a Himiko roadster is. Nagy-Britanniában viszont kínálják termékeiket, így Európában sem elérhetetlenek. Szervizelésük pedig kifejezetten egyszerűnek mondható.

Még tavaly novemberben zajlott Las Vegasban a SEMA Show, ahol elképesztő autócsodák várták a nagyközönséget. Közülük is kiemelkedett két frissen bemutatott új Miata-típus és az a 4 tárcsás Mazda RX-7 AWD, amit Rob Dahm és csapata rakott össze.

Mindig arra törekszünk, hogy a lehető legkülönfélébb érdekességeket gyűjtsük össze a Mazda háza tájáról, az MX-5 pedig sűrűn visszatérő téma. Nem lehet neki ellenállni, egyszerűen megunhatatlan! Ezúttal három videóval kedveskedünk az MX-5 rajongók legnagyobb örömére.

Most már nyugodtan jöhet a tél, hiszen a Magyar MX-5 Klub megtartotta hagyományos őszi szezonzáró gurulását. Október 16-án mintegy negyven Mazda MX-5 NA, NB és NC járta be konvojban a Felvidéket az Esztergom-Selmecbánya-Rétság-Esztergom útvonalon. Az időjárás is kegyes volt a lelkes roadsteresekhez, így napközben nyitott tetővel élvezhették a kanyargós kis utakat.

Elképesztő dinamikával bővítette a termékpalettáját az elmúlt években a Mazda. Szinte a teljes kínálat megújult és aztán modellfrissítésből is jutott bőven. Egy ideje azonban nincs jelentős újdonság. Ez a helyzet teljesen természetes, ilyenkor a gyártók és az importőrök és a kereskedők izgalmas kiegészítőkkel próbálják fenntartani az érdeklődést a modellek iránt.