Szép dolog a művészet, legfőképpen azért, mert mindenki másképpen vélekedik róla. Akadnak, akik csak a Bartók rádióban hallanak és a Szépművészeti Múzeumban látnak művészetet és szinte minden egyebet elutasítanak. Másoknak egy Mazda RX hátsó kerekeivel rajzolt aszfaltmotívum is igazi műremek, nem beszélve az előadásmódról. Az e kettő közötti űrről, illetve még inkább e kettő találkozásáról szól […]

Nyakunkon a tavasz és már hazánkba is megérkeztek a negyedik generációs Mazda MX-5 első példányai. Csoda, hogy mostanában minden erről az új roadsterről szól a japán márkánál? Sőt, nem csak a Mazdánál, hiszen folyamatosan érkeznek a hírek az újabb és újabb díjakról, elismerésekről, amelyeket az új MX-5 zsebelt be. Íme a legfrissebbek.

Nehéz mindenkinek a kedvére tenni, a legtöbbek ízlésének megfelelő autót rajzolni. Aztán ezt nem csupán prototípusként, hanem sorozatgyártásra alkalmas formában, korszerű, minőségi, gazdaságos technikával ellátva, ráadásul élvezetes használatot, vezethetőséget biztosítva meg is valósítani. Többször. Persze a Mazdának ez sikerül és megint megkapta érte a jutalmát.

Kétségtelen, hogy a Mazda MX-5 a valaha gyártott legnépszerűbb roadster, és ezzel együtt persze sok tuningőrült fantáziáját megmozgatta már az elmúlt bő negyed században. Ismét extrém MX-5 modellek következnek.

A „kiwi” versenyző, Mad Mike Whiddett újabb látványos videóval rukkolt elő, minden mazdás büszkeségére!

Epekedve várjuk már egy MPS Mazda megjelenését, és az ígéretek szerint 2016-ban nem is várunk hiába. Ám addig, amíg az új Mazda3 MPS piacra kerül, a Tokiói Autószalon standján számos más tanulmányt állít ki a Mazda.

Nem, nem csatlakozott a Mazda is az alacsony lökettérfogatú turbómotorokkal operáló márkák táborába, azaz nem kap hatszáz köbcentiméteres (és nyolc turbófeltöltővel lélegeztetett) motort az MX-5. A „hatszázas” itt egészen másra, a modell különlegességére utal.

Előrebocsátjuk, nem csak a Mazda MX-5 tulajdonosoknak szól a most következő poszt. Lényegében egy nagyobbacska ugrásra tőlünk fantasztikus kalandban lehet része a hegyi kanyargást kedvelőknek, bármelyik Mazda típussal!

Írtunk már korábban a Mazda és a Ford viszonyáról éppúgy, mint a Mazda növény alapú műanyag elemeiről. Mostani bejegyzésünknek viszont ezekhez semmi közük. Mégis ide tartoznak, mert az Egyesült Államokban állítólag elkészítették a világ legkörnyezetbarátabb autóját. Persze, hogy Mazda-alapokon.

Benned is megfogalmazódott már olyan gondolat egy neked nagyon tetsző típus láttán, hogy végtelenül eltalált a megjelenése, a koncepciója és úgy általában az egész? Eszedbe jutott ilyenkor az, hogy mindezt már nem tudják majd fokozni a tervezők a következő generációváltáskor sem? És ezután felötlött benned az a régi bölcsesség is, hogy minden fokozható? Erről szól […]

E bejegyzés előző részében már írtunk a Mazda MX-sorozatának legkisebb tagjáról – legalábbis a számozást illetően, hiszen valójában az MX-3 korántsem kisebb az MX-5 roadsternél. Viszont mindegyiknél kétségtelenül nagyobb mostani írásunk főszereplője, azaz a másik MX-kupé.