Öröm a Mazda kompaktja

Nem könnyű eligazodni a szabadidőautó-kínálatban, hiszen az elmúlt pár évben ontotta magából a piac – a legegyszerűbb gyártóktól a prémiummárkákig – az emelt hasmagasságú SUV-okat. Ahhoz, hogy össze lehessen egyáltalán mérni képességeiket és tudásukat, nincs jobb megoldás, mint ha egy elismert szakember beleül, és egyesével, egymásután elvégzi ugyanazokat a gyakorlatokat az adott autókkal.

Lift helyett lépcső

Néhány héttel ezelőtt már bemutattuk Nektek a Mazda3 megújult, ötajtós változatát. A kronológiához hozzátartozik, hogy az és mostani bejegyzésünk főhőse egymásután jártak nálunk. A lépcsőshátú változatot ötajtós társánál is jobban vártuk, hamarosan el is áruljuk, hogy miért.

Hófehérke az Óperenciás tengeren túl (és innen)

A Mazda6 már többször szerepelt itt nálunk a Mazdablogon is. Most viszont egy érdekes összehasonlítás főszerepét osztottuk rá. Az amerikai Carbuzz magazin tesztjének szempontjai mellé igyekeztünk odatenni a mi szempontjainkat. A téma pikáns, hiszen a Mazda6 egy igazi világautó, amelyet szinte minden kontinensen szeretnek, az azonban közel sem biztos, hogy pont ugyanazokért a tulajdonságokért!

Ki a gyorsabb?

Adott egy élményautózásra tervezett, negyedszázados múlttal rendelkező roadster és egy szintén élményautózásra termett, szintén japán fejlesztésű, szintén hátsókerék-hajtású, de kissé korosabb, nehezebb, ám jóval erősebb kupé. Melyik a jobb, ha a roadster az új Mazda MX-5, a kupé pedig a Subaru BRZ? Most egyértelműen kiderül.

A középkategória ásza

Szép kihívásra vállalkoztunk a megújult Mazda6 vetélytársainak feltérképezésével, hiszen egy különc márka termékének nem is olyan egyszerű reális vetélytársakat találni. Az árban hozzáillők teljesítményben nem stimmelnek, a teljesítményben hozzáillők meg árban, vagy valami egyéb ok miatt lógott ki a ki a lóláb, mire összeállt a végleges lista.

Ki mer kiállni ellenem?

Nevezzék Kettőnek, 121-nek vagy Demiónak, kisautói eddigi jó pár nemzedékével a Mazda az elmúlt évtizedekben eléggé kiismerte az autópiac eme szegmensét. Így mostanra a Mazda2 legújabb generációja egy olyan kiskocsivá érett, amellyel a márka bátran felveheti a versenyt bármely konkurensével. És meg is teszi.

Nagyon nyertes!

Kompakt kategóriás autót gyakorlatilag mindenki a pénztárcája alapján választ, egy adott összeget tud autóra szánni és kész. A „nem számít az ára” kategória valahol feljebb kezdődik, nálunk éppúgy, mint Nagy-Britanniában. Az Auto Express is e filozófiát követve vetette össze a Mazda3 egyik dízelmotoros modelljét a BMW és az Audi hasonló árú képviselőivel.