Teljesítményével is a prémiummárkák roadsterei közé emelkedett a könnyű és virgonc Mazda MX-5. Így, a típusfrissítés óta immár 184 lóerős kétliteres modell tehát a lóerők tekintetében is összevethetővé teszi a német triumvirátus tagjaival a Mazda roadsterét. Lássuk, hogyan áll helyt!

Régen írtunk már valamely Mazda típus ár-érték arányát vizsgáló bejegyzést a vetélytársak tükrében. A legutóbb nálunk járt, tavasszal frissült és most kedvezményesen elérhető CX-5 azonban remek apropót adott arra, hogy megnézzük, mennyire jó választás ez a típus a SUV modellek körében.

Igazságot kerestünk a Mazda3 lélekmelengető vörös – avagy Soul Red – árnyalatú ötajtósa segítségével. Azt vizsgáltuk, hogyan állja meg a helyét a piacon immár ötödik évét taposó Mazda3.

Immár hazánkba is megérkezett a Mazda CX‑5 második generációja. Megnéztük, mit takarnak a számok, azaz mennyire jó vétel az új CX‑5.

Nem könnyű eligazodni a szabadidőautó-kínálatban, hiszen az elmúlt pár évben ontotta magából a piac – a legegyszerűbb gyártóktól a prémiummárkákig – az emelt hasmagasságú SUV-okat. Ahhoz, hogy össze lehessen egyáltalán mérni képességeiket és tudásukat, nincs jobb megoldás, mint ha egy elismert szakember beleül, és egyesével, egymásután elvégzi ugyanazokat a gyakorlatokat az adott autókkal.

Néhány héttel ezelőtt már bemutattuk Nektek a Mazda3 megújult, ötajtós változatát. A kronológiához hozzátartozik, hogy az és mostani bejegyzésünk főhőse egymásután jártak nálunk. A lépcsőshátú változatot ötajtós társánál is jobban vártuk, hamarosan el is áruljuk, hogy miért.

A Mazda6 már többször szerepelt itt nálunk a Mazdablogon is. Most viszont egy érdekes összehasonlítás főszerepét osztottuk rá. Az amerikai Carbuzz magazin tesztjének szempontjai mellé igyekeztünk odatenni a mi szempontjainkat. A téma pikáns, hiszen a Mazda6 egy igazi világautó, amelyet szinte minden kontinensen szeretnek, az azonban közel sem biztos, hogy pont ugyanazokért a tulajdonságokért!

Adott egy élményautózásra tervezett, negyedszázados múlttal rendelkező roadster és egy szintén élményautózásra termett, szintén japán fejlesztésű, szintén hátsókerék-hajtású, de kissé korosabb, nehezebb, ám jóval erősebb kupé. Melyik a jobb, ha a roadster az új Mazda MX-5, a kupé pedig a Subaru BRZ? Most egyértelműen kiderül.

Hat „prémium” és öt további – többnyire japán – vetélytársat találtunk a megújult Mazda CX-5 számára, amelyek közül a leginkább összevethetőkkel hasonlítottuk őket egymáshoz. Akadt néhány meglepetés is, a Mazda első KODO szabadidő-autója azonban bebizonyította, hogy ebben a kategóriában is masszívan állja a sarat.

Szép kihívásra vállalkoztunk a megújult Mazda6 vetélytársainak feltérképezésével, hiszen egy különc márka termékének nem is olyan egyszerű reális vetélytársakat találni. Az árban hozzáillők teljesítményben nem stimmelnek, a teljesítményben hozzáillők meg árban, vagy valami egyéb ok miatt lógott ki a ki a lóláb, mire összeállt a végleges lista.

Nevezzék Kettőnek, 121-nek vagy Demiónak, kisautói eddigi jó pár nemzedékével a Mazda az elmúlt évtizedekben eléggé kiismerte az autópiac eme szegmensét. Így mostanra a Mazda2 legújabb generációja egy olyan kiskocsivá érett, amellyel a márka bátran felveheti a versenyt bármely konkurensével. És meg is teszi.

Oldalunk további használatával elfogadja a sütiket. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close