Hangulatvadász

Teljesen új ügyfélkört szólít meg a Mazda az MX-5 RF automatikus váltóval ellátott kivitelével. Legalábbis ott, ahol eddig nem kínálták az MX-5 előző generációjának acéltetős változatát kuplungpedál nélkül, vagyis például hazánkban. Lássuk, miért gondoljuk így.

A jóból soha nem elég

Mindig arra törekszünk, hogy a lehető legkülönfélébb érdekességeket gyűjtsük össze a Mazda háza tájáról, az MX-5 pedig sűrűn visszatérő téma. Nem lehet neki ellenállni, egyszerűen megunhatatlan! Ezúttal három videóval kedveskedünk az MX-5 rajongók legnagyobb örömére.

Jöhet a tél!

Most már nyugodtan jöhet a tél, hiszen a Magyar MX-5 Klub megtartotta hagyományos őszi szezonzáró gurulását. Október 16-án mintegy negyven Mazda MX-5 NA, NB és NC járta be konvojban a Felvidéket az Esztergom-Selmecbánya-Rétság-Esztergom útvonalon. Az időjárás is kegyes volt a lelkes roadsteresekhez, így napközben nyitott tetővel élvezhették a kanyargós kis utakat.

Az erő még nem minden

Behuppansz, egészen pontosan le. Olyan mélyre, amilyen mélyre talán még soha nem ültél. Egyetlen mozdulattal kinyitod a ponyvatetőt. Kinyomod a kuplungot és megnyomod az indítógombot. Egy pár másodpercig hallgatod az életre kelő motor duruzsolását, majd „megkínálod” néhány gázfröccsel. Aztán sebességbe teszed a váltót, felengeded a kuplungot és élvezed ahogy az erőforrás érces koncertje közben a hajadba markol a szél. Nincs még egy ilyen autó…

Az Ikon és a Fekete Lovag

Nem is olyan rég mutatták be a Mazda MX-5 negyedik generációját, de máris megjelent belőle egy különleges kiadás, az Icon. Elsőre meglepő lehet ez a hír, hiszen ilyen akciókat akkor szoktak bedobni a gyárak, ha fel kell pörgetni az eladásokat, itt pedig erről szó sincs, a gond inkább az, hogy nem tudnak annyi autót gyártani, ahányra megrendelés érkezik.

A legenda új arca

Alaposan fel lehetett adva a lecke a Mazda mérnökeinek, amikor a márka vezetői kiadták az utasítást az MX-5 negyedik generációjának fejlesztésére. A formatervezők, a műszaki megoldásokért felelős szakemberek és marketingesek is komoly csapatmunkára voltak ítélve, hiszen ennyire összetett autót talán még soha nem alkotott a Mazda! Hogy miért gondoljuk ezt? Olvass tovább és kiderül!

Itt van újra

Hát ez a nap is eljött, bekövetkezett, amire oly sokan vártunk, méghozzá a legjobbkor. Hiszen mikor máskor gördülhetett volna be alkalmasabb időpontban a Mazda MX-5 vadonatúj, negyedik generációja a hazai piacra, mint most. Vagyis az ősz elején, amikor még kellemesen langymeleg sugarakkal hívogatnak a szabadba a napsugarak, és minden azt sugallja, hogy most jó igazán lenyitni a tetőt.

Mazdák újratöltve

Nem elég, hogy más piacokhoz képest Magyarországon viszonylag sokat kell várnunk a Mazda legújabb roadsterére, ráadásul még hetente érkeznek a fotók mutatósabbnál mutatósabb új MX-5 modellekről, a világ minden tájáról. Most éppen egy tuningolt japán példányra leltünk. Ja, és van ott még egy CX-3 is – meg a Mazda összes többi típusa.