Mazda a versenypályán

Érdekes világ az autóversenyeké. Hiszen ugyanúgy négykerekű járművekkel űzik ezt a „sportot”, ahogy a közúti közlekedés szereplői utaznak akár naponta. Mégsincs sok köze a kettőnek egymáshoz. Ugyanakkor igazán érdekesek a Mazda versenyautói. Ezekből mutatunk most néhányat.

40 éve „bolyong”

Japánban 1978 márciusában debütált a Mazda bolygódugattyús kupéja, az RX-7. A több nemzedéket megélt típus a márka egyik legsikeresebb Wankel-motoros járműve, és még manapság is komoly rajongótábornak örvend. Róla emlékezünk most meg!

Mazdával a hegyekbe

Nyáron a legtöbben vízpart mellé igyekeznek, ám sokan indulnak ilyenkor a hegyekbe is. Sőt, versenyt is rendeznek, hogy ki ér fel előbb a hegytetőre. Ezeken a látványos viadalokon persze Mazdások is részt vesznek, róluk szól ez a bejegyzés.

Ismét forog a rotor

Ajándékot kapni és adni is jó, na de milyen lehet saját magunktól kapni a legkülönlegesebb születésnapi meglepetést? 2020-ban meglátjuk, a hírek szerint ugyanis a Mazda pontosan erre készül. Alapításának 100. évfordulóján bemutatkozik egy új, Wankel-motoros típus!

Rágcsáló

Elképesztő látványosságok „születnek” a tuning világában, köztük talán a legérdekesebbek úgynevezett rat-stílusban. Naná, hogy a Mazda sem maradt ki a szórásból.

Művészet és Mazda

Szép dolog a művészet, legfőképpen azért, mert mindenki másképpen vélekedik róla. Akadnak, akik csak a Bartók rádióban hallanak és a Szépművészeti Múzeumban látnak művészetet és szinte minden egyebet elutasítanak. Másoknak egy Mazda RX hátsó kerekeivel rajzolt aszfaltmotívum is igazi műremek, nem beszélve az előadásmódról. Az e kettő közötti űrről, illetve még inkább e kettő találkozásáról szól mostani bejegyzésünk.

Őrült RX-7

Őrült, aki mondja – mondaná Forrest Gump, és igaza lenne. Kiegészítve azzal, hogy, aki vadállatok ketrecébe sétál, az vállalja a következményeit is. Aki pedig nem olyan bátor, az maradjon a számítógép előtt, onnan is majdnem ugyanolyan jó a buli. Az alábbiakban mindjárt minden világossá válik.