Itt az ékes példája annak, hogyan lehetett innováció útján megőrizni egy legendás autó legjavát. Megérkezett az MX-5 negyedik generációjának keménytetős kiadása – vagy mégsem.

A márkakereskedésekben már a ráncfelvarrott Mazda3 várja a vásárlókat, ezért utánanéztünk, hogy miben változott az elődjéhez képest a felfrissített változat.

Röviden és tömören összefoglalható a Mazda tavalyi éve: tovább dübörgött a SKYACTIV és a KODO, valamint egy új szlogen, a G-Vectoring Control is melléjük került, de Wankel és MPS nem érkezett.

Mindig arra törekszünk, hogy a lehető legkülönfélébb érdekességeket gyűjtsük össze a Mazda háza tájáról, az MX-5 pedig sűrűn visszatérő téma. Nem lehet neki ellenállni, egyszerűen megunhatatlan! Ezúttal három videóval kedveskedünk az MX-5 rajongók legnagyobb örömére.

Amióta bemutatkozott a Mazda6 aktuális generációja, már másodszor újult meg jelentősebben, pedig már a kiindulási alap is méltó volt a „márka zászlóshajója” címhez. Ugyan minden ilyen alkalom nehezebbé teszi a mérnökök dolgát, valahogy a Mazdánál ennek ellenére sincs „izzadtságszaga” ezeknek a ráncfelvarrásoknak. Mutatjuk, miért.

Papíron rendkívül jól mutatott a Mazda CX-5 kínálatában újonnan megjelent Takumi felszereltség, úgyhogy utánajártunk, hogy valóban őszinte örömre ad-e okot az új felszereltség. Két különböző motorral és hajtásképlettel is kipróbáltuk a szabadidő-járművet, természetesen mindkettőt Takumiként.

Míg idén egy apróbb ráncfelvarráson esett át, addig a 2017-es modell már jelentős módosításokkal kerül piacra jövő nyáron. A Los Angeles-i Autókiállításon mutatta be a Mazda az új CX-5 típust, amelynek elődje 2012-ben a könnyűépítésű SKYACTIV technológiát és a KODO dizájnt is elsőként hozta el a Mazda életébe.

Elképesztő dinamikával bővítette a termékpalettáját az elmúlt években a Mazda. Szinte a teljes kínálat megújult és aztán modellfrissítésből is jutott bőven. Egy ideje azonban nincs jelentős újdonság. Ez a helyzet teljesen természetes, ilyenkor a gyártók és az importőrök és a kereskedők izgalmas kiegészítőkkel próbálják fenntartani az érdeklődést a modellek iránt.

Az autós cégek éves jelentései ritkán izgalmas olvasmányok, mivel leginkább a befektetőknek, a részvényeseknek készülnek. A Mazdáé üdítő kivétel, hiszen nem csak a számokból kirajzolódó trendek érdekesek benne, az is kiderül, hogyan látják a vezetők a cég jövőjét.

Ajándékot kapni és adni is jó, na de milyen lehet saját magunktól kapni a legkülönlegesebb születésnapi meglepetést? 2020-ban meglátjuk, a hírek szerint ugyanis a Mazda pontosan erre készül. Alapításának 100. évfordulóján bemutatkozik egy új, Wankel-motoros típus!

A CX-5-rajongók már biztosan észrevették, hogy a Mazda kínálatában új felszereltségi szint jelent meg a típushoz, a Takumi. Utánanéztünk, mennyire jó hír ez a leendő vásárlóknak, ezért a legfőbb európai és japán ellenfelek aktuális kínálatával vetettük össze az új modellt.