Röviddel azután, hogy év elején szolgálatba állt barátunk vadonatúj Mazda3 Sport G100 Challenge modellje, közösen elvégeztünk egy üzemanyagfogyasztás-mérést, amelynek részleteit és eredményét itt a Mazdablogon átfogón ismertettük. Már akkor megígértük, hogy nyáron megismételjük ugyanezt a mérést. A közelmúlt eseményeinek fényében pedig még aktuálisabb lett az újabb mérés. Nos, a most kapott eredmény nemcsak a várakozásainkat […]

Jó érzés gazdaságos és környezetbarát autóval járni, pláne, ha ez nem jelent kompromisszumot a vezetési élmény terén. Még jobb, ha mások is elismerik kedvencünk erényeit, miután kiderül, hogy ő a legjobb. Az egyik hazai autós honlap tesztjében újra megmutatta a Mazda3, hogy ő a leggazdaságosabb.

Közel háromezer kilométeren keresztül voltunk útitársak. Eközben együtt voltunk a városokban, autópályákon és autóutakon egyaránt. Átszeltünk hegyeket-völgyeket négy országon keresztül. Bár mindezt alig egy hét alatt tettük, azt hiszem egészen jól kiismertük egymást.

Már az első találkozás alkalmával is ígéretes volt a Mazda új kisautója, amely Genfben még Hazumiként mutatkozott be.  Ahogy jöttek az újabb hírek, az ígéret továbbra is reálisnak tűnt, mert az új Mazda2 szinte mindent megkap, ami a nagyokhoz jár, azon túl, hogy megjelenésében is hozzájuk igazodik.

A Mazdablog rendszeres olvasói bizonyára emlékeznek még barátunk autójára, amelynek életét új kora óta követjük. Most eljött az első jelentősebb szerviz ideje, hiszen a Mazda3 számlálója több mint húszezer kilométert mutatott már.

A végsőkig feszíti a húrt a Mazda az MX-5 legfrissebb generációjának bemutatása előtt. A típus 25. évfordulója alkalmából ugyanis továbbra sem a következő nemzedékkel rukkoltak ki a japánok Goodwoodban, hanem egy limitált sorozattal.

Vitathatatlan, hogy a friss Mazda típusok mindegyike a sportosság szellemét tükrözi megjelenésében és menetdinamikájában egyaránt. Ha azonban olyan járműre vágyunk, amivel a márkatársak arzenáljából is kitűnhetünk, a tavalyi SEMA Show  Mazda standján érdemes kezdeni a keresgéléstt.

Előző alkalommal az 1973-as olajválságot követő kritikus évekig jutottunk a Mazda történelmének ismertetésében. Mostani írásunkban az azóta eltelt éveket vesszük górcső alá. 

Kevés más márka értékesítési eredményeiről érdemes szót említeni, mint a Mazda, hiszen az európai újautó-eladások bizony nem éppen biztatóak. A Mazda mégis rekordmértékben tudta növelni eladásait és bevételeit Európában és világszinten egyaránt.

Az új Mazda3 ultra-magas szakítószilárdságú acélból készült „teste” nem csupán a karosszériamerevség fokozásáért és az autó tömegének csökkenéséért felel, minden eddiginél biztonságosabb utazási élményt is garantál kormányosa és utasai számára. Ezt támasztják alá a jármű hivatalos törésteszt eredményei is.

Nehéz örökséget vett át 2002-ben a Mazda6. A nagy előd, a Mazda 626 évtizedeken keresztül a kategória egyik legnépszerűbb és legmegbízhatóbb autója volt. Praktikuma és gazdaságos üzemeltetési mutatói miatt nem csak a magánszemélyek, hanem a céges felhasználók is szerették.