Immár hazánkba is megérkezett a Mazda CX‑5 második generációja. Megnéztük, mit takarnak a számok, azaz mennyire jó vétel az új CX‑5.

Kár, hogy nem rendelhető extra a sátortető a Mazda CX-5-höz, pedig igazán praktikus lenne a sokat kempingezőknek, ugye? Bejegyzésünkben a sátortetős CX-5 prototípusról írunk – csak alacsony termetűeknek.

Nem könnyű eligazodni a szabadidőautó-kínálatban, hiszen az elmúlt pár évben ontotta magából a piac – a legegyszerűbb gyártóktól a prémiummárkákig – az emelt hasmagasságú SUV-okat. Ahhoz, hogy össze lehessen egyáltalán mérni képességeiket és tudásukat, nincs jobb megoldás, mint ha egy elismert szakember beleül, és egyesével, egymásután elvégzi ugyanazokat a gyakorlatokat az adott autókkal.

Papíron rendkívül jól mutatott a Mazda CX-5 kínálatában újonnan megjelent Takumi felszereltség, úgyhogy utánajártunk, hogy valóban őszinte örömre ad-e okot az új felszereltség. Két különböző motorral és hajtásképlettel is kipróbáltuk a szabadidő-járművet, természetesen mindkettőt Takumiként.

Míg idén egy apróbb ráncfelvarráson esett át, addig a 2017-es modell már jelentős módosításokkal kerül piacra jövő nyáron. A Los Angeles-i Autókiállításon mutatta be a Mazda az új CX-5 típust, amelynek elődje 2012-ben a könnyűépítésű SKYACTIV technológiát és a KODO dizájnt is elsőként hozta el a Mazda életébe.

CX-3 tesztautó már kétszer is járt korábban nálunk. Egyszer a legjobban felszerelt dízel, majd a legerősebb benzines változat is tiszteletét tette a Mazdablognál. Bánatukra mindketten automatikus sebességváltóval karöltve érkeztek hozzánk. Már akkor kíváncsiak voltunk, miben lehet más egy kézi kapcsolású változat, a közelmúltban pedig egy hosszú úton ki is próbáltuk.

Írtunk már arról, hogy a Los Angeles Auto Show sztárja a Mazdánál valószínűleg a vadonatúj CX-9 lesz, és lám, be is következett a várva várt nap. Ráadásul nem csupán lerántották a leplet az újdonságról, hanem szinte mindent el is árultak róla. Majdnem mindent.

Korábban, amikor nálunk járt a Mazda CX-5 szerettük. Nem is csoda, hiszen rajtunk kívül is sokan voltak ezzel így. Kategóriájában igen jó helyet sikerült kivívnia magának, ami kényelmét, terepjáró képességeit nézve nem is csoda. A legutóbbi ráncfelvarrás pedig azt irányozta elő, hogy a Mazda SUV még jobb lett. Vajon valóban így van?

CX-3, CX-5, no meg a nagy elődök, CX-7 és CX-9 nyomába szegődünk, hogy kiderítsük, honnan kerültek a Mazda kínálatába. A márka szabadidő-autós történelmi áttekintése következik.

Akár a címben szereplő felkiáltás is lehetne a most következő Mazda CX-5 koncepció kódneve, ám a Mazdánál úgy döntöttek, inkább a „felcicomázásában” segédkező hollywoodi színész előtt tisztelegnek vele.

Tavaly év végén szép csöndben új típus jelent meg a Mazda palettájának csúcsán Magyarországon. A diszkrét csend azóta is tart, ami bizonyos szempontból érthető, hiszen a CX-9 egyáltalán nem új típus. Tőlünk nyugatabbra és keletebbre is piacon van már évek óta.