CX-3, CX-5, no meg a nagy elődök, CX-7 és CX-9 nyomába szegődünk, hogy kiderítsük, honnan kerültek a Mazda kínálatába. A márka szabadidő-autós történelmi áttekintése következik.

Tavaly év végén szép csöndben új típus jelent meg a Mazda palettájának csúcsán Magyarországon. A diszkrét csend azóta is tart, ami bizonyos szempontból érthető, hiszen a CX-9 egyáltalán nem új típus. Tőlünk nyugatabbra és keletebbre is piacon van már évek óta.

Már megszokhattátok, hogy a Mazdablog bejegyzései között megtalálhatjátok a Mazda Centrum közösségi oldalának nyertesit, illetve az Ő beszámolójukat egy-egy tesztútról. Legutóbb Zahorecz Attila, 32 éves tervezőmérnök nyert tesztlehetőséget, így következzenek az Ő gondolatai a Mazda CX-5-ről.

Kompakt CX-3 szabadidő-autójának bemutatása kapcsán tanulságos visszatekinteni, hogyan látta jövőjét a Mazda például 2007-ben. Itt a Mazdablogon korábban már számos tanulmányautó kapcsán bemutattuk , hogyan próbálta megtalálni egyéniségét a márka a KODO előtti időkben. Most a Nagare formanyelv kompakt szabadidő-autóra alkalmazott átiratát mutatjuk be.

Végre bemutatkozott, végre láthatjuk, végre a Mazda is piacra dobta saját típusát a manapság talán leginkább divatosnak mondható, kis szabadidő-autók kategóriájában. A CX-3 éppen a szabadidő-autók kánaánjában, vagyis az Egyesült Államokban debütált, a Los Angeles Auto Show Mazda-sztárjaként.

Hatalmas meglepetéssel készült ebben az évben Európának a Mazda. Még idén hazánkban is megjelenik egy olyan új típus, amelyet korlátozott darabszáma miatt csak a legkiváltságosabb megrendelők érhetnek majd el. Ráadásul ritkaságán túl is jó üzletnek ígérkezik a legújabb Mazda.