Ha azt mondjuk MX, akkor – legalábbis itt, a Mazdablog olvasói között – egészen biztosan mindenki rávágja, hogy 5! Hiszen nyilván senkinek nem kell bemutatni a Mazda MX-5 roadstert. Most viszont olyan Mazda különlegességeket mutatunk, amelyek nem ötösök, de említésre méltó MX modellek.

Sem az oroszok, sem a japánok nincsenek a spájzban, de valóban egyre közelebb kerülünk a Mazda legfrissebb újdonságaihoz. Ha testközelből akarjuk látni a megújult Mazda6 négyajtós és kombi változatát, valamint a VISION COUPE és a KAI tanulmányautókat, akkor már elég csak Genfig utaznunk.

Megszokhattuk már, hogy a Mazda szinte minden évben előrukkol egy-egy igazán szemkápráztató négykerekűvel valamelyik jelentős autószalonon. Az idei Tokiói Autószalonra azonban mindjárt két tanulmányautót is vitt kedvenc márkánk. Mindkettő döbbenetes, a szó legjobb értelmében.

Kár, hogy nem rendelhető extra a sátortető a Mazda CX-5-höz, pedig igazán praktikus lenne a sokat kempingezőknek, ugye? Bejegyzésünkben a sátortetős CX-5 prototípusról írunk – csak alacsony termetűeknek.

Nevét a Mazda Japánon kívül forgalmazott legkisebb sportkocsija, szellemiségét pedig a márka valaha gyártott legdrágább luxusautója örökölte. Az 1985-ös Mazda MX-03 tanulmányautó az ugyanekkor született Vissza a jövőbe című film főszerepére is joggal pályázhatott volna.

  1981 izgalmas év volt. Először szállt fel a Columbia űrrepülőgép, megjelent a Microsoft féle MS-DOS az IBM PC-re, összeházasodott Diana és Károly herceg, de ez mind semmi ahhoz képest, hogy a nagy autókiállítások standjain bemutatkozott a Mazda MX-81 Aria.

Nemrég kezdődött az új Mazda2 forgalmazása, máris felbukkant belőle az első egyedi változat. A Mazda2 Sport Black csak nevében fekete, fényezésében alig, és egyéb csavar is akad még a dolgában.

Immár évek óta tart a Mazda sikersorozata, a KODO formanyelv és a SKYACTIV műszaki arzenál jóvoltából. Sorra érkeznek a kínálatba az e „csomag” szerint megálmodott típusok, így jelenleg szinte már nem is maradt a korábbi stílust hordozó képviselője a Mazdának. Az ily módon szépen összeállt csapatot látva persze felmerül a kérdés: hogyan tovább? Erre ad […]

Szélesre tárható első ajtajai miatt kapta a Washu – magyarul a sas szárnya – elnevezést a Mazda bő tíz éve bemutatott tanulmányautója. Egyetlen hibájának mondhatnánk, hogy ebben a formában nem valósult meg, bár az idő nem feltétlenül ezt igazolta.

Vitathatatlan, hogy a friss Mazda típusok mindegyike a sportosság szellemét tükrözi megjelenésében és menetdinamikájában egyaránt. Ha azonban olyan járműre vágyunk, amivel a márkatársak arzenáljából is kitűnhetünk, a tavalyi SEMA Show  Mazda standján érdemes kezdeni a keresgéléstt.

A Mazda jövőképét reprezentáló tanulmányautók mezőnyének talán legfigyelemreméltóbb példánya volt a Furai Concept. A megjelenésében és teljesítményében is egyedülálló japán prototípusról, és tragikus végzetéről olvashattok a folytatásban.