Hangulatvadász

Teljesen új ügyfélkört szólít meg a Mazda az MX-5 RF automatikus váltóval ellátott kivitelével. Legalábbis ott, ahol eddig nem kínálták az MX-5 előző generációjának acéltetős változatát kuplungpedál nélkül, vagyis például hazánkban. Lássuk, miért gondoljuk így.

Elnémetesedett?

Vajon mi ugrik be elsőre egy friss Mazda3 kapcsán? Egyrészt a vezetési élmény, másrészt az autó magával ragadó látványa. A mai napig így vagyunk ezzel, pedig naponta látunk mindenféle Mazdát. Ezért is döbbent rá meglepődve csapatunk egyik tagja, hogy valójában még nem vezette az aktuális Mazda3-at. Azóta már igen, és alább meg is osztja tapasztalatait.

Másképp van vele az erő

A Mazda6 kombi változata már többször megfordult nálunk. Benzines erőforrást kombi karosszériával azonban még soha nem próbáltunk. Egészen eddig, mert néhány hete a legerősebb benzines került a kezeink közé. A klasszikus bemutató helyett viszont most a hajtásláncra koncentrálunk.

Lift helyett lépcső

Néhány héttel ezelőtt már bemutattuk Nektek a Mazda3 megújult, ötajtós változatát. A kronológiához hozzátartozik, hogy az és mostani bejegyzésünk főhőse egymásután jártak nálunk. A lépcsőshátú változatot ötajtós társánál is jobban vártuk, hamarosan el is áruljuk, hogy miért.

Minimalista átalakulás

A Mazda ráncfelvarrások kapcsán mostanában leginkább azt kell magyaráznunk, hogy milyen nehéz dolga volt a mérnököknek. No, nem azért, mert annyi dolguk volt a megújulás okán. Sokkal inkább amiatt, mert nagyítóval kellett keresniük azokat a komponenseket, amihez hozzá kellett nyúlniuk.

Cél a tökéletesség

Amióta bemutatkozott a Mazda6 aktuális generációja, már másodszor újult meg jelentősebben, pedig már a kiindulási alap is méltó volt a „márka zászlóshajója” címhez. Ugyan minden ilyen alkalom nehezebbé teszi a mérnökök dolgát, valahogy a Mazdánál ennek ellenére sincs „izzadtságszaga” ezeknek a ráncfelvarrásoknak. Mutatjuk, miért.

Egy Mazda élete – A negyedik szeánsz

Kis híján három éve követjük nyomon Barátunk újonnan vásárolt Mazda3-asának életét itt a Mazdablogon, és már a 80 ezer kilométernél esedékes karbantartáson esett át a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében. A rutinműveleteken kívül csupán egy szoftverfrissítésre volt szükség, mivel az autó továbbra is kiváló állapotnak örvend, és problémamentesen szolgálja Barátunkat.

Látvány a négyzeten

Elképesztő dinamikával bővítette a termékpalettáját az elmúlt években a Mazda. Szinte a teljes kínálat megújult és aztán modellfrissítésből is jutott bőven. Egy ideje azonban nincs jelentős újdonság. Ez a helyzet teljesen természetes, ilyenkor a gyártók és az importőrök és a kereskedők izgalmas kiegészítőkkel próbálják fenntartani az érdeklődést a modellek iránt.

Az erő még nem minden

Behuppansz, egészen pontosan le. Olyan mélyre, amilyen mélyre talán még soha nem ültél. Egyetlen mozdulattal kinyitod a ponyvatetőt. Kinyomod a kuplungot és megnyomod az indítógombot. Egy pár másodpercig hallgatod az életre kelő motor duruzsolását, majd „megkínálod” néhány gázfröccsel. Aztán sebességbe teszed a váltót, felengeded a kuplungot és élvezed ahogy az erőforrás érces koncertje közben a hajadba markol a szél. Nincs még egy ilyen autó…