Nem Takumi, Nappa

Ránézésre csak kárpitozásában tért el a legutóbb nálunk járt Mazda MX-5 RF tesztautó a tavalyi debütálásakor kapott manuális váltós példánytól. Azért mi alaposabban megvizsgáltuk, és nem eredménytelenül. Még újat is tudott mutatni számunkra.

A legújabb divat

Hiába irigykedünk például a britekre a korlátozott példányszámban piacra dobott MX-5 modellek miatt, hiszen mifelénk is akadnak különlegességek. Ilyen a Takumi kivitel, amely a Mazda többi típusához hasonlóan, roadsterként is kívánatos ajánlat.

Meddig jó?

KAI néven, tanulmány formájában már bemutatták a Mazda3 következő nemzedékét, pedig mi szinte még meg sem szoktuk. Így megváltozott volna a kompakt személyautók piaca, hogy szükséges a Mazda3 frissítése? Utánanéztünk.

Revans

Bátorkodtuk azt a kijelentést tenni legutóbbi tesztünkben, hogy az új CX-5 kiválósága talán még az európai zászlóshajónak tekinthető Mazda6 képességeit is felülmúlja. Bátorságunkért meg is kaptuk a „magunkét” – mégpedig egy Mazda6 kombi formájában. Lássuk hát, melyik típus tekinthető inkább a Mazda zászlóshajójának.

Így az igazi

Ismerkedésünk a Mazda MX-5 RF kivitelével fordítottra sikerült. Hiszen a végére illik hagyni a desszertet, mi mégis először a drágább, automatikus váltós modellt próbálhattuk ki, és csak most kaptuk kezeink közé a kézi váltós változatot. Persze felszereltségében ez sem éppen alapkivitelű, de nem is ez a lényeg.

Feljebb lépett

Elszántan dolgozik a Mazda azon, hogy igazán elismert „prémiummárkává” váljon. Az új CX-5 újabb példája annak, hogy nem csak a marketinggépezet dolgozik ezen a Mazdánál, hanem valóban érdemi munka folyik a háttérben is.

Csokisan az igazi

Már pusztán megjelenésével kiemelkedik a CX-3 a kis SUV típusok közül, a Mazda mégis úgy tudott rajta finomítani, hogy az még csak ráncfelvarrásnak sem nevezhető. Az új Takumi kivitel igazi telitalálat.

Hangulatvadász

Teljesen új ügyfélkört szólít meg a Mazda az MX-5 RF automatikus váltóval ellátott kivitelével. Legalábbis ott, ahol eddig nem kínálták az MX-5 előző generációjának acéltetős változatát kuplungpedál nélkül, vagyis például hazánkban. Lássuk, miért gondoljuk így.