Újra elhagyta a járt utat a járatlanért a Mazda, amikor az újdonsült Egyesült Sportautó Bajnokság (TUSCC) futamaira küldte dízelmotoros prototípusát. A négyhengeres motorral hajtott versenyautó első éve a tanulásról szólt, idén viszont nagyot szeretnének előrelépni, egy ötéves terv keretében. Ehhez viszont a hat és nyolchengeres ellenfeleket kell legyőzni az amerikai pályákon. Hétvégén a daytonai 24 […]

Akik szeretik az autósportot, a dugóhúzó szó hallatán előbb gondolnak Laguna Secára, mint egy palack bor felnyitására. Aki pedig emellett még a Mazdákat is kedveli, néhány éve már kimondottan zarándokhelyként tekint a kaliforniai versenypályára.

Megosztja a Formula 1 nézőit, viszont a hosszú távú autóversenyzés kedvelői számára már megszokott, hogy a futamok szerves részét képezi az üzemanyag–spórolás. A Mazda pont ezért a dízelmotorra szavazott, amikor tavaly a Mazda6-ból versenyautót épített a Grand-Am sorozatba. Jó döntésnek bizonyult, hiszen a csapat hazavihette a bajnoki trófeát.

Örökre beírta magát a történelemkönyvekbe a Mazda Le Mans-i versenyautója és nem csak azért, mert megszerezte a győzelmet. Ha a jövőben sem változnak a szabályok, akkor az egyetlen Wankel-motoros versenyautó marad a 24 órás verseny történetében a Mazda 787B!