Ősz végén, tél elején, a hideg beköszöntével jön el az összkerékhajtású járművek szezonja, amikor egyre gyakrabban válnak csúszóssá az utak. Mármint elvileg. Valójában viszont mindig plusz biztonságot ad az összkerékhajtás, ahogy az alábbi példákból is látható.

Az amerikai IIHS töréstesztje alapján nem csak az új CX-5 tartozik a legbiztonságosabb SUV modellek közé, hanem a Mazda valamennyi típusa. Ezzel a japán márka ülhet a biztonság trónjára a tengerentúlon.

Van valaki, aki önként néz tévéreklámokat? Az internet legnépszerűbb videó megosztója, a Youtube szerint igen, meglepően sokan. A MazdaUSA csatorna legnépszerűbb filmjei ugyanis reklámok. Hét darab 30 másodperces, kedves kis alkotás, amiknek az üzenete az, hogy Mazdát vezetni jó.

Idén tavasszal rendezték meg a Touge California autós találkozót és túrát, a Mazda támogatásával. A kifejezetten japán veterán járműveket felvonultató eseményen hajdani nagyágyúk is feltűntek.

Megnyugodhatunk, a Mazda CX-3 nagyon biztonságos. Eddig sem volt sok kétségünk erről, de most, hogy az amerikai IIHS is elvégezte a töréstesztet az autón, már igen jól dokumentált eredmények mutatják, mire számíthatunk egy ilyen autóban akkor, ha balesetet szenvedünk.

A Mazda6 már többször szerepelt itt nálunk a Mazdablogon is. Most viszont egy érdekes összehasonlítás főszerepét osztottuk rá. Az amerikai Carbuzz magazin tesztjének szempontjai mellé igyekeztünk odatenni a mi szempontjainkat. A téma pikáns, hiszen a Mazda6 egy igazi világautó, amelyet szinte minden kontinensen szeretnek, az azonban közel sem biztos, hogy pont ugyanazokért a tulajdonságokért!

Nyakunkon a tavasz és már hazánkba is megérkeztek a negyedik generációs Mazda MX-5 első példányai. Csoda, hogy mostanában minden erről az új roadsterről szól a japán márkánál? Sőt, nem csak a Mazdánál, hiszen folyamatosan érkeznek a hírek az újabb és újabb díjakról, elismerésekről, amelyeket az új MX-5 zsebelt be. Íme a legfrissebbek.

Nehéz mindenkinek a kedvére tenni, a legtöbbek ízlésének megfelelő autót rajzolni. Aztán ezt nem csupán prototípusként, hanem sorozatgyártásra alkalmas formában, korszerű, minőségi, gazdaságos technikával ellátva, ráadásul élvezetes használatot, vezethetőséget biztosítva meg is valósítani. Többször. Persze a Mazdának ez sikerül és megint megkapta érte a jutalmát.

Hiába, az ősz többnyire csapadékos. Hol eső hull, hol hó, a Mazda fölött pedig a díjak felhői nyíltak meg és árasztják el ismét megannyi elismeréssel kedvenc márkánkat. Mert megérdemli!

Másik motort tenni egy Wankel-motoros Mazdába? Már a kérdés is botrányos! Pedig, bizony, mi is hallottunk már hazai Mazda-rajongó szájából olyan szégyenteljes kijelentést tenni, hogy ő aztán nagyon szívesen elfogadna egy RX-8-t – a gyári helyett mondjuk egy jófajta kétliteres motorral. Még jó, hogy ilyen nincs, viszont az alábbiakban még durvább beavatkozást mutatunk.

Többször írtunk már az amerikai Consumer Reports szervezet felméréseiről, amelyek röviden a tengerentúli fogyasztók érdekeit tartják szem előtt. Nyáron ismét vizsgálatnak vetették alá a Mazda két új termékét, lássuk hát, hogyan szerepeltek.