A mutatványozáshoz felrakott hátsó kerekei ugyan egészen biztosan kevesek szerint állnak jól neki, viszont állítólag 800 lóerőt tud az alábbi videóban szereplő Mazda RX-7 Wankel-motorja.

Igazi ritkaság került eladósorba egy Mazda Luce R130 személyében. A Cosmo mellett ez is egy olyan típus, amelyre sokan fenik a fogukat, pedig általában egészen a Japán szigetvilágig kell utazni érte.

Létezik olyan Mazda-rajongó, aki még nem ábrándozott egy olyan Cosmo Sportról, ami a saját garázsában áll? Nehezen tudjuk elképzelni. Szerencsére a tehetősebbeknek a neves aukciós rendezvényeken lehetőség kínálkozik álmaik megvalósítására, lecsapva az eladó példányokra. Például erre a vidám színű ritkaságra!

A jövő Mazda versenyautójával hasíthattok a Gran Turismo hatodik epizódjában, méghozzá a Le Mans-i versenyek ihlette LM55 prototípussal!

Lehet, hogy „elgurult a gyógyszerük” a most következő új-zélandi szakiknak, de sajnálnánk, ha nem így történt volna. Hallgasd meg a hatrotoros Wankel-motor koncertjét!

Mesés jövőt fest a Mazda és rajongói számára az amerikai Motor Trend magazin. Informátoruk szerint a 2020-ig megjelenő modellekkel a legkülönfélébb igényeket is kielégíti majd a márka.

Mit nekünk Formula 1, amikor a Mazdának saját  nyitott kerekes versenyszériája is létezik! Ráadásul a világon egyedülálló módon Wankel-motor hajtja a mezőny összes autóját. Persze – mint a legtöbb ilyen kiírásban – a Pro Mazda sorozatban is ugyanolyan karosszériákkal versenyeznek, ám ez nem von le, sokkal inkább hozzátesz a verseny izgalmaihoz.

Örökre beírta magát a történelemkönyvekbe a Mazda Le Mans-i versenyautója és nem csak azért, mert megszerezte a győzelmet. Ha a jövőben sem változnak a szabályok, akkor az egyetlen Wankel-motoros versenyautó marad a 24 órás verseny történetében a Mazda 787B!

A Mazda jövőképét reprezentáló tanulmányautók mezőnyének talán legfigyelemreméltóbb példánya volt a Furai Concept. A megjelenésében és teljesítményében is egyedülálló japán prototípusról, és tragikus végzetéről olvashattok a folytatásban.

Előző alkalommal az 1973-as olajválságot követő kritikus évekig jutottunk a Mazda történelmének ismertetésében. Mostani írásunkban az azóta eltelt éveket vesszük górcső alá.